SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprawdziliśmy, jak radzi sobie XYZ. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników"

Założony przez Grzegorza Nawackiego portal ekonomiczny XYZ notuje ostatnio ponad 350 tys. użytkowników miesięcznie. – Warunki - jak wszyscy wiedzą - nie są delikatnie mówiąc sprzyjające, bo wszyscy wydawcy mierzą się z nieprzyjazną polityką bigtechów – mówi nam redaktor naczelny i prezes XYZ. Nie zdradza jednak liczby pozyskanych do tej pory płatnych subskrypcji.

Portal XYZ wystartował oficjalnie pod koniec października 2024 roku. Tylko w pierwszym pełnym miesiącu działania przyciągnął niecałe 160 tys. użytkowników

Według danych Mediapanel, do których dotarł portal Witrtualnemedia.pl, portal XYZ odwiedziło w lutym 220 320 realnych użytkowników, w marcu 366 120, w kwietniu już 364 014, co wskazuje na generalną tendencję wzrostową serwisu (zaznaczmy: serwis nie ma wpiętych kodów Mediapanelu). 

Według Google Analytics i IO Analitycs zasięgi te są jeszcze wyższe - zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl założyciel XYZ. 

W kwietniu pobiliśmy rekord i mieliśmy ponad 453 tys. unikalnych użytkowników. Poprzedni rekord padł w... marcu, więc widać, że z miesiąca na miesiąc rośniemy. A warunki - jak wszyscy wiedzą - nie są delikatnie mówiąc sprzyjające, bo wszyscy wydawcy mierzą się z nieprzyjazną polityką bigtechów – mówi nam Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny portalu i prezes wydającej go spółki XYZ Media Group.

Zobacz: Były szef Radia 357 w serwisie XYZ

W XYZ już ponad 50 osób. Nawacki: dynamiczny paywall działa

W pierwszej połowie stycznia XYZ zaczął zamykać treści w serwisie, stosując model dynamicznego paywalla. Jego istota polega na tym, że moment zamknięcia treści dla danego użytkownika jest indywidualnie ustalany na podstawie analizy jego zachowań na stronie. Nawacki, choć o konkretnych liczbach pozyskanych subskrypcji mówić nie chce, podobnie jak o planach na przyszłość („konkurencja nie śpi, co widzimy po tym jak nasze pomysły są kopiowane” – mówi).

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, liczba subskrybentów jest wyraźnie powyżej naszych założeń z biznesplanu, szybko przyrasta. To najlepszy dowód, że XYZ przypadł do gustu Czytelnikom, bo skoro chcą płacić za dostęp do treści, to muszą widzieć w nich wartość. To także dowód na to, że nasze strategia sprzedaży m.in. dynamiczny paywall się sprawdza – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Grzegorz Nawacki.

W ciągu pięciu lat serwis chce mieć 30 tysięcy płacących subskrybentów. 

Zespół XYZ stale rośnie, przybywa osób nie tylko w redakcji, ale i np. dziale eventów (Piotr Kowalewski z Fratrii). W ostatnich tygodniach do redakcji dołączyła wieloletnia wydawczyni z „Pulsu Biznesu” Katarzyna Latek czy Łukasz Grzesiczak, który będzie się zajmował fact-checkingiem (transfer z Demagoga).

– Wynik, z którego jestem najbardziej dumny, to skompletowanie zespołu już ponad 50 doświadczonych i zmotywowanych osób, z którym na codzień budujemy medium nowej kategorii. Nie ma tygodnia, żebyśmy nie dostawali aplikacji od zainteresowanych pracą u nas, już wkrótce ogłosimy kolejne głośne transfery – podsumowuje Grzegorz Nawacki.

80 proc. udziałów XYZ Media Group ma fundusz RiO założony przez Rafała Brzoskę, szefa InPostu. Pozostałe należą do Grzegorza Nawackiego. W zespole zarządzającym są jeszcze Karolina Kowalska jako co-CEO (odpowiada za obszary marketingu, monetyzacji i eventy) oraz Joanna Urbaniak (odpowiada za rozwój płatnych treści, strategię i technologię).

Dołącz do dyskusji: Sprawdziliśmy, jak radzi sobie XYZ. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ddo
Niezłe pudrowanie porażki :)
odpowiedź
User
Media insider
I już plakanko i narzekanko na bógtechy, jak w mediach zasięgowych i mielących kontent. A przecież przy modelu biznesowym xyzź (zapowiadanym) to w ogóle nie powinno ich ruszać bo subskrypcje i świadomi userzy powinni ich nakręcać. No ale wiadomo jak jest: ci cały czas wola iść do Pulsu Biznesu albo jednak do Money czy Bi,
odpowiedź
User
Roberto
Zapewne inwesrorzy kazali taka cene dać na abonament, bo wg mnie na polskie realia 10zl to max płacić za treści w necie
odpowiedź