Wegański przewrót w menu IKEA
Szwedzka sieć IKEA zapowiada rozbudowanie oferty restauracyjnej o potrawy bezmięsne. Do 2025 r. połowa dań w menu będzie roślinna.
IKEA od kilku lat konsekwentnie podąża za konsumenckim trendem zdrowego żywienia i flekstarianizmu (ograniczania mięsa w diecie). Sieć znana ze sprzedaży mebli i gadżetów do domu słynie również z klopsików i hot dogów, serwowanych w restauracjach obok sklepów.
W sierpniu tego roku IKEA wprowadziła do sprzedaży słynne klopsiki w wersji wegańskiej - przygotowane z połączenia białka grochu, owsa, jabłek i ziemniaków. Według zapewnień takie klopsiki swoim smakiem i teksturą do złudzenia przypominają mięso.
Podczas zakupów w IKEA klienci mogą wstąpić do restauracji na bezmięsne penne na bazie soi i pomidorów, hot-dogi z jarmużu, komosy ryżowej i warzyw czy lody.
Jeszcze więcej wegańskich potraw w IKEA
Teraz IKEA robi kolejny krok w modyfikacji menu pod kątem trendów ekologicznych i prozdrowotnych.
Sieć ogłosiła zmiany w ofercie restauracyjnej (do 2025r.):
• Połowa dań głównych będzie roślinna, a 80 proc. z nich nie będzie zawierać czerwonego mięsa,
• 80 proc. pakowanej żywności będzie z roślin,
• 80 proc. dań głównych spełniać będzie wytyczne dotyczące zdrowego żywienia.
Decyzje zakomunikowano jako wstęp do Food Systems Summit 2021 - globalnej konferencji ONZ, której tematem przewodni będzie zdrowa, zrównoważona dla ludzi i środowiska naturalnego dieta.
- IKEA chce, by zdrowie i zrównoważone wybory były najbardziej pożądaną z dostępnych dla ludzi opcji - a możemy to zrobić, pokazując, że jedzenie roślinne może być naprawdę pyszne. Badania potwierdzają, jak ważne jest, by produkty zrównoważone były przystępne cenowo i atrakcyjne, a IKEA może w tym zakresie naprawdę coś zmienić. Wybór bardziej zrównoważonego jedzenia nie powinien być luksusem dla nielicznych. Powinien być częścią codziennego życia ludzi - mówi Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie IKEA.
W 2019 roku emisja dwutlenku węgla z materiałów, produkcji, łańcucha dostaw i wykorzystania produktów w sieci IKEA spadła o 4,3 proc. pomimo wzrostu sprzedaży o 6,5 proc. Szwedzka marka podkreślała przy prezentacji tych wyników, że po raz pierwszy zmniejszył się jej wpływ na środowisko naturalne, podczas gdy działalność nadal się rozwijała.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Wegański przewrót w menu IKEA