WFA wzywa reklamodawców do wycofania się z Rosji
Firmy, które obecnie nadal reklamują się w Rosji, znajdują się pod coraz większą presją, by się tłumaczyć. Światowa Federacja Reklamodawców (WFA) radzi, aby inwestycje reklamowe w tym kraju zostały poddane wnikliwej analizie i wzywa swoich członków, by zaprzestali aktywności na rosyjskim rynku.
WFA przeprowadziła ankietę dotyczącą stanu ich działalności w Rosji wśród 31 firm członkowskich, które łącznie odpowiadają za inwestycje reklamowe w wysokości 43 miliardów dolarów. Trzy czwarte z nich już dokonało realokacji, ograniczenia lub całkowitego ograniczenia swoich wydatków na rynku rosyjskim.
WFA wzywa tych, którzy nadal inwestują w reklamy w Rosji, aby sprawdzili swoje wydatki - zwłaszcza w mediach, które są blisko rządu rosyjskiego lub faktycznie są jego częścią. Zdaniem WFA ci reklamodawcy stają się bezpośrednimi zwolennikami rosyjskiej propagandy państwowej.
- W świetle strasznych wydarzeń na Ukrainie światowy przemysł marketingowy musi zabrać głos - mówi CEO WFA Stephan Loerke. Każda firma musi podjąć własną decyzję, ale naszą rekomendacją jest wstrzymanie na razie inwestycji medialnych i marketingu w Rosji - dodaje.
WFA będzie nadal współpracować ze swoimi członkami i partnerami w Global Alliance for Responsible Media (GARM), aby zapewnić, że inwestycje reklamowe nie wspierają ani nie zarabiają na dezinformacji, i będzie organizować cotygodniowe spotkania, aby dostarczać najnowsze informacje od członków, agencji i platform.
Wśród firm, które zdecydowały się wstrzymać swoją działalność biznesową oraz aktywności reklamowe w Rosji są m.in. McDonald's, Coca-Cola, Unilever, Procter&Gamble, Heineken.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: WFA wzywa reklamodawców do wycofania się z Rosji