Wolters Kluwer Polska ze wzrostem przychodów internetowych, mniej z czasopism i książek
W ub.r. przychody Wolters Kluwer Polska wzrosły 4,6 proc. do 216,84 mln zł oraz zysku netto z 37,09 do 41,69 mln zł. Już 78,4 proc. wpływów pochodzi z publikacji elektronicznych, natomiast zmalały przychody firmy z czasopism drukowanych i książek.
Przychody Wolters Kluwer Polska ze sprzedaży elektronicznych baz informacji prawnych (firma oferuje m.in. system LEX i publikacje z serii Vademecum Głównego Księgowego) poszły w górę ze 161,47 do 170,29 mln zł. W ub.r. stanowiły już 78,4 proc. łącznych wpływów sprzedażowych wydawnictwa.
- W 2019 roku utrzymywał się trend migracji klientów produktów elektronicznych z wersji dostępnych na nośnikach DVD do wersji on-line - skomentowano jego w sprawozdaniu.
Zwiększyły się też przychody firmy z usług software’owych (czyli m.in. oprogramowania Kancelaria Notarialna i Kancelaria Prawna, mobilnego systemu zarządzania praktyką prawniczą Kleos i platformy LEX Baza Dokumentów) - z 18,22 do 20,95 mln zł.
W dół wpływy z prasy i książek
Z kolei znacząco zmalały przychody Wolters Kluwer Polska ze sprzedaży książek (z 16,14 do 15,62 mln zł) oraz czasopism (z 7,45 do 6,48 mln zł).
Firma wydaje książki o tematyce prawniczej (komentarze, kodeksy, poradniki), ekonomicznej i z zakresu zarządzania, a także magazyny specjalistyczne z tych dziedzin (m.in. „„Państwo i Prawo”, „Przegląd Podatkowy”, „Przegląd Prawa Handlowego”, „Europejski przegląd Sądowy”, „Dyrektor Szkoły”).
Wpływy z reklam i ogłoszeń zmniejszyły się z 1,96 do 1,87 mln zł, a te z aktualizacji papierowych wzrosły ze 176,2 do 209,5 tys. zł.

Koszty 8 proc. w górę
W ub.r. Wolters Kluwer Polska poniósł 161,58 mln zł kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, co wobec 149,65 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 8 proc.
Wydatki na usługi obce poszły w górę z 93,06 do 99,34 mln zł, a na wynagrodzenia - z 45,58 do 48,88 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 321 osób, o jedna mniej niż rok wcześniej.
Koszty amortyzacji podskoczyły z 4,74 do 8,93 mln zł, wartość sprzedanych towarów i materiałów zmalała z 2,29 mln zł do 965,6 tys. zł, a ujemny wynik ze stanu zapasów pogłębił się z -4,03 do -4,17 mln zł.

Cały zysk dla właściciela
Przy większym wzroście kosztów bieżących niż przychodów zysk operacyjny wydawnictwa zmalał z 59,26 do 56,02 mln zł. Natomiast na pozostałe wyniki rentowności pozytywnie wpłynęło przede wszystkim skurczenie się kosztów finansowych z 9,48 do 1,29 mln zł.
Zysk brutto firmy wzrósł z 50,32 do 55,62 mln zł, a zysk netto - z 37,09 do 41,69 mln zł.
Jedynym udziałowcem wydawnictwa jest holenderska spółka Wolters Kluwer International Holding. W zeszłym tygodniu zdecydowała na walnym zgromadzeniu, że cały zysk netto polskiej firmy z ub.r. zostanie jej wypłacony w formie dywidendy.

Oszczędności w związku z epidemią
W sprawozdaniu zaznaczono, że w celu złagodzenia negatywnych skutków epidemii na działalność firmy jej zarząd przedstawił oraz wdrożył szereg działań oszczędnościowych. - Takich jak między innymi redukcja kosztów, przy jednoczesnej ochronie miejsc pracy oraz kluczowych inwestycji produktowych i strategicznych - opisano.
- Zarząd Spółki ocenia też, że startując, ze stabilnej pozycji finansowej Spółka poradzi sobie z trudnymi warunkami gospodarczymi, koncentrując się przy tym na osiąganiu planowanych długoterminowych celów strategicznych - zaznaczono.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wolters Kluwer Polska ze wzrostem przychodów internetowych, mniej z czasopism i książek