WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson
Koncern reklamowy WPP połączy agencje reklamowe VMLY&R z Wunderman Thompson. Połączone firmy zatrudniać będą 30 tys. osób na 64 rynkach.
Po połączeniu agencja będzie nosiła nazwę VML. - Fuzja jest kolejnym ważnym krokiem w upraszczaniu WPP i jej oferty dla klientów - powiedział dyrektor generalny WPP Mark Read.
Nowa agencja będzie skupiać się na wzmacnianiu takich kompetencji jak kreatywność, strategia i technologia.
VML zacznie funkcjonować operacyjnie 1 stycznia 2024 roku.
Powstaje VML
Nowo utworzona VML będzie kierowana przez Jona Cooka, globalnego dyrektora generalnego i Mela Edwardsa w roli globalnego prezesa. Cook wcześniej kierował VMLY&R, a Edwards stał na czele Wunderman Thompson. Debbi Vandeven, która była globalną dyrektor kreatywną w VMLY&R, obejmie tę samą rolę w VML.
Funkcje kierownicze obejm: Eric Campbell (global chief client officer), Juan Pablo Jurado (CEO regionu LATAM), Ewen Sturgeon (CEO na region EMEA) oraz Audrey Kuah i Yi-Chung Tay (Co-CEO regionu APAC).
Wunderman Thompson i VMLY&R współpracują na całym świecie z takimi klientami jak Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company.
VMLY&R i Wunderman Thompson powstały pięć lat temu, kiedy WPP połączyło agencję kreatywną Young & Rubicam z digitalową agencją VML, tworząc VMLY&R. W tym samym roku WPP połączyło J. Walter Thompson, jedną z najstarszych agencji reklamowych na świecie, z agencją digital Wunderman, tworząc Wunderman Thompson.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson
i dalej nie zmienione...