WPP tworzy strukturę GroupM Nexus, będzie też działać w Polsce
Holding reklamowy WPP tworzy nową jednostkę w swoich strukturach - GroupM Nexus.

Jednostka GroupM Nexus, która rozpocznie działalność operacyjną z początkiem 2023 roku będzie składać się z 9000 pracowników na całym świecie.
GroupM Nexus ma połączyć addressable kontent i TV GroupM, technologię AI (Copilot) oraz rozwiązania omnichannelowe Finecast, Xaxis i GroupM Services w całość. Globalna organizacja będzie wspierana przez nową wielokanałową platformę performance i międzynarodowe huby, tak by wyznaczać nowe wzorce w zakresie innowacji efektywności i skuteczności dla agencji wchodzących w skład GroupM (Wavemaker, MediaCom, Mindshare) i klientów.
- GroupM Nexus łączy talenty mediowe, doskonałość usług cyfrowych, nowatorską technologię AI oraz unikalne skalowalne partnerstwo w nową, wielokanałową organizację performance w jednym celu: wzmocnienia siły naszych pracowników, naszych agencji oraz reprezentowanych przez nich niesamowitych marek. Nie możemy doczekać się, aby wspólnie wprowadzać innowacje i otwierać nowe możliwości dla każdego - powiedział Nicolas Bidon, CEO GroupM Nexus.
Z kolei agencja mediowa Mindshare finalizuje integrację 1200 ekspertów i konsultantów Neo oraz usług digital-first w swoją globalną ofertę.
Mindshare i Neo będą działać pod marką Mindshare, ale zachowają i będą skalować model operacyjny Neo, koncentrujący się na rozwiązaniach performance, i włączą go do pełnej oferty Mindshare. 1200 ekspertów i konsultantów digital-first i performance Neo zostanie zintegrowanych z 10 000 specjalistów od mediów w Mindshare, a usługi digital-first Neo zostaną w pełni włączone do oferty Mindshare i GroupM.
GroupM Nexus będzie działać też na polskim rynku. Będzie łączyć rozwiązania z obszaru programmatic, addressable TV, content oraz influencer marketingowych dostarczanych przez zespoły Xaxis Finecast, Inca i Plista oraz GroupM Services (dział odpowiedzialny za rozwój technologiczny i za prowadzenie działań w biddable media).
- Wszystkie zespoły zachowają swoją operacyjną integralność, a za zarządzanie tymi zespołami niezmiennie będą odpowiedzialni Daria Sacha, COO GroupM i Tomasz Piątkowski, CDO GroupM. Rebranding na EssenceMediacom będzie miał miejsce na wszystkich rynkach od 2023 roku. Agencja Neo nie prowadzi działalności w ramach Mindshare w Polsce - dodaje Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.
Kilka dni temu informowaliśmy, że WPP łączy agencje MediaCom i Essence. EssenceMediaCom rozpocznie działalność w 2023 roku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: WPP tworzy strukturę GroupM Nexus, będzie też działać w Polsce