Wydawcy Prasy stawiają na grupę komercyjną 16-59 lat. "Wysokie dochody"
Wydawnictwa zrzeszone w Izbie Wydawców Prasy i Polskich Badaniach Czytelnictwa podjęły decyzję o zmianie definicji komercyjnej grupy docelowej. Zamiast przedziału wiekowego 16-49 lat będą stosować przedział 16-59 lat.

Grupa wiekowa 16-59 lat wykorzystywana będzie przez wydawców prasy w prezentacjach handlowych przygotowywanych dla klientów reklamowych i domów mediowych.
- Wydłużenie górnego pułapu wieku komercyjnego o 10 lat wiąże się z faktem, że w dzisiejszej Polsce, podobnie jak w większości rozwiniętych krajów europejskich, kategoria wiekowa 50–59 wykazuje się wysokimi dochodami i wydatkami konsumenckimi. Grupa wiekowa 50-59 lat charakteryzuje się ponadto zdecydowanie ponadproporcjonalną reprezentacją w najbardziej prestiżowych kategoriach zawodowych, takich jak dyrektorzy i właściciele firm, specjaliści, wyżsi urzędnicy państwowi i przedstawiciele wolnych zawodów - informuje Izba Wydawców Prasy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Izba podkreśla, że w ostatnich latach istotnie zmieniła się sytuacja zawodowa pięćdziesięciolatków. Z badania Millward Brown przeprowadzonego dla Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w latach 2007-2013 o blisko połowę zmalał odsetek emerytów i rencistów w tej grupie, a o jedną czwartą wzrósł odsetek pracujących. W 2007 roku 49 proc. osób w wieku 50-59 lat miało stałą pracę, a w ub.r. było to już 60 proc.

Zmiany w aktywności zawodowej jeszcze silniej widoczne są wśród kobiet. W latach 2007-2013 odsetek pięćdziesięciolatek posiadających stałą pracę wzrósł o blisko połowę z 39 proc. do 57 proc. Warto podkreślić, iż w grupie 50-59 lat aktywne zawodowo są trzy na cztery kobiety z wykształceniem wyższym.

- Przyjęta przez polskich wydawców definicja grupy komercyjnej 16–59 obowiązuje już od wielu lat na większości europejskich rynków mediowych. Specyfiką polskich przemian ustrojowych z 1990 roku było okresowe wyłączenie z kategorii beneficjentów kapitalizmu grupy wiekowej 40+. Od czasu przełomu minęło jednak prawie ćwierć wieku i obecnie polska struktura demograficzno-dochodowa jest taka, jak w Europie Zachodniej - podkreśla Izba Wydawców Prasy.
Jak już informowaliśmy, również Telewizja Polska zaczęła od tego roku stosować rozliczenia z reklamodawcami w grupie wiekowej 16-59 lat (więcej na ten temat).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydawcy Prasy stawiają na grupę komercyjną 16-59 lat. "Wysokie dochody"