Wydawca „Gazety Podatkowej” z 11,5 mln zł zysku, zwiększył wpływy dzięki 20 proc. wzrostu w internecie
Wydawnictwo Gofin w ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 2,9 proc. do 47,02 mln zł oraz zysku netto z 11,33 do 11,52 mln zł. Większość wpływów firmie nadal zapewniają czasopisma, natomiast przychody w internecie poszły w górę o 29,8 proc. do 13,2 mln zł.

Przychody Wydawnictwa Gofin z czasopism zmalały rok do roku o 4,3 proc., z 28,1 do 26,89 mln zł. Firma wydaje pięć specjalistycznych magazynów: dwutygodniki „Przegląd Podatku Dochodowego”, „Zeszyty Metodyczne Rachunkowości”, „Poradnik VAT” i „Ubezpieczenia i Prawo Pracy” oraz ukazujący się co 10 dni „Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”.
Wpływy z „Gazety Podatkowej” zmniejszyły się o 5,4 proc. do 6,25 mln zł, a ze sprzedaży książek - o 12,6 proc. do 178 tys. zł.
Wydawnictwu udało się osiągnąć wzrost swoich łącznych przychodów dzięki ofercie internetowej. Wpływy z jej sprzedaży poszły w górę o 29,8 proc. do 13,2 mln zł.
Przychody z usług reklamowych zmniejszyły się z 376,6 do 293,9 tys. zł, a te z usług poligraficznych wzrosły z 63,7 do 65,9 tys. zł.
- Nadal zdecydowanie najwięcej przychodów uzyskujemy z tytułu sprzedaży Biuletynu Informacyjnego (ok. 22,5%), a z tytułu sprzedaży wszystkich pięciu czasopism łącznie z przychodami ze sprzedaży czasopism w wersji elektronicznej uzyskujemy ok. 74 proc. Ze sprzedaży Gazety Podatkowej łącznie ze sprzedażą internetową uzyskujemy 14,5 proc. przychodów - wyliczono w sprawozdaniu Wydawnictwa Gofin złożonym w KRS.

Wzrost kosztów o 6 proc., „rok był trudny”
W ub.r. wydatki operacyjne Wydawnictwa Gofin wyniosły 34,29 mln zł, co wobec 32,33 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 6,1 proc. Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 16,43 do 17,61 mln zł, usług obcych - z 7,36 do 7,78 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 3,11 do 3,24 mln zł. W firmie pracują obecnie 173 osoby, o trzy mniej niż przed rokiem.
Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się z 4,67 do 4,95 mln zł, a wydatki na amortyzację zmalały z 614,2 do 558,8 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 240,5 do 514,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 351,9 do 195 tys. zł. Wpływy finansowe zmalały minimalnie do 2,44 mln zł, a koszty finansowe - z 1,77 do 1,32 mln zł.
Zysk sprzedażowy zmalał z 13,36 do 12,72 mln zł, zysk operacyjny - z 13,25 do 13,04 mln zł, natomiast zysk brutto zwiększył się z 13,96 do 14,17 mln zł, a zysk netto - z 11,33 do 11,52 mln zł.
- Mimo osiągnięcia niewątpliwie dobrych wyników gospodarczych, trzeba uznać że rok 2019 był dla nas trudny i wymagał wielkiego nakładu sił i inwencji wszystkich pracowników.
Po 50 proc. udziałów Wydawnictwa Podatkowego Gofin mają prezes firmy Czesław Sławski i Alina Sławska.
„Przed nami coraz trudniejsze lata”
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że w ub.r. dobrze zrealizowano plan sprzedaży oferty prenumeratowej na br.
- Przed nami coraz trudniejsze lata i dlatego musimy podjąć jak największe wysiłki, aby chronić Gofin przed skutkami niekończących się lat kryzysowych w zdecydowanej większości firm w kraju, do których będziemy docierać w kolejnych latach z coraz szerszą i lepszą ofertą produktów - zaznaczono.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydawca „Gazety Podatkowej” z 11,5 mln zł zysku, zwiększył wpływy dzięki 20 proc. wzrostu w internecie