Żabka mocniej się reklamuje. Przez kwartał przybyło ponad 400 sklepów
W pierwszym kwartale 2025 roku Żabka Group zwiększyła przychody sprzedażowe rok do roku o 13 proc. do 5,67 mld zł, urósł też jej zysk EBITDA i strata netto. Budżet marketingowy firmy poszedł w górę o 17,5 proc. Przez trzy miesiące uruchomiono 436 sklepów Żabka.

Sprzedaż do klientów końcowych wypracowana przez Żabka Group w minionym kwartale sięgnęła 6,62 mld zł, o 14,8 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w ujęciu porównywalnym dynamika wyniosła równe 6 proc.
Firma w prezentacji dla inwestorów zaznaczyła, że sprzedaż porównywalna była „napędzana unikalną i zróżnicowaną ofertą produktową, przy czym najlepiej radzącymi sobie kategoriami były produkty QMS (w tym street food) oraz napoje” (QMS – quick meal solutions, czyli dania gotowe).
Już 11,5 tys. sklepów Żabka
Na koniec marca br. działało 11 460 sklepów Żabka, o 1 090 (10,5 proc.) więcej niż przed rokiem. Tylko w pierwszym kwartale otwarto 436 placówek: 407 w Polsce i 29 w Rumunii.
W każdym sklepie zakupy przekładały się średnio na 113 paragonów dziennie, o siedem więcej niż przed rokiem. Przez minione 12 miesięcy firma pozyskała 2 456 franczyzobiorców, wobec 2 235 rok wcześniej. W ciągu kwartału w dalszych 2 tys. sklepów zainstalowano piece, obecnie działają one w 90 proc. placówek firmy.
Jej kwartalne nakłady inwestycyjne poszły w górę r/r o 19 proc. do 325 mln zł.

Żabka nie zamierza się zatrzymywać: na koniec marca miała pozyskanych 1 358 lokalizacji pod nowe sklepy (z czego 1,1 tys. do uruchomienia w br.). Przed rokiem dysponowała 1 164 takimi lokalizacjami.
Żabka mocniej reklamuje street food i usługi cyfrowe
W zeszłym kwartale Żabka Group poniosła 4,85 mld zł kosztów własnych sprzedaży, o 12,9 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast wydatki w obszarze ogólnego zarządu podskoczyły o 51,2 proc. do 121 mln zł, głównie wskutek zaksięgowania 20 mln zł nagród związanych z debiutem giełdowym i koszów planu motywacyjnego.
Inwestycje marketingowe firmy zwiększyły się zaś o 17,5 proc. do 67 mln zł. – Wzrost ten wynikał przede wszystkim z przesunięcia wydatków w Żabka Polska (+4,5 mln zł) związanych z kampanią promującą ofertę street food oraz z intensyfikacji działań marketingowych w obszarze Nowych Silników Rozwoju względem I kw. 2024 r. – opisano w komunikacie.
Zysk EBITDA wzrósł o 6,2 proc. do 545 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy osłabiło zwiększenie się kosztów amortyzacji o 13,8 proc. do 439 mln zł oraz tylko minimalny spadek wydatków finansowych (głównie na obsługę zadłużenia) – z 252 do 250 mln.
W konsekwencji zysk operacyjny zmalał ze 127 do 106 mln zł i pogłębienie się straty netto z 99 do 125 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Żabka mocniej się reklamuje. Przez kwartał przybyło ponad 400 sklepów
Szyk przestawny dobry na wszystko!
Tak doskonale nadaje smaku skopiowanym komunikatom prasowym.
Co Pan ma z tą formą bezosobową? Uruchomiono? Ktoś to uruchomił przecież. Chyba że Pan redaktor uważa, że forma bezosobowa nadaje tekstowi… jakości :D :D :D
Do szkoły!