Zalando rozda vouchery. To skutek decyzji UOKiK
Platforma e-commerce’owa Zalando zmieni sposób przedstawiania informacji o statusie zewnętrznych sprzedawców, a kupującym przyzna vouchery po 40 zł. To efekt postępowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

We wrześniu 2023 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty właścicielom platform Zalando, Booking i Travelist dotyczące niewdrożenia zmian wynikających z unijnej dyrektywy Omnibus, obowiązującej od początku ub.r.
W komunikacie opisano, że klienci tych platform mogli nie być wyraźnie informowani, czy prezentowana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą oraz jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającymi lub usługodawcami, co mogło utrudniać konsumentom podjęcie działań np. w przypadku reklamacji. Według UOKiK w konsekwencji konsumenci mogli być pozbawieni dostępu do ważnych informacji, a w rezultacie możliwości świadomego zawierania transakcji na jasnych i przejrzystych zasadach.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaznaczono, że na Zalando klienci mogą kupić nie tylko produkty od właściciela platformy, lecz także od jej partnerów, sprzedawców zewnętrznych, przy czym nie byli o tym odpowiednio informowani. Nie mogli mieć pewności, że kupują dany produkt od sprzedawcy mającego status prawny przedsiębiorcy, a w konsekwencji, czy przy zakupie przysługują im wszystkie prawa wynikające z tego faktu.
Vouchery od Zalando dla kupujących od sprzedawców zewnętrznych
Prezes UOKiK wydał właśnie decyzję zobowiązującą Zalando do zmiany zakwestionowanych praktyk. Na platformie będą przedstawiane informacyje wynikające z dyrektywy Omnibus.
Ponadto Zalando przyzna wszystkim klientom, którzy kupili na tej platformie produkty od jej partnerów w okresie od początku stycznia 2023 roku do dnia wykonania zobowiązania, voucher w wysokości 40 zł.
CZYTAJ TEŻ: Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo z zarzutami od UOKiK ws. promocji
Voucher będzie mógł zostać wykorzystany w ciągu 6 miesięcy na zakupy produktów sprzedawanych przez Zalando (w tym uprzednio przecenionych), oprócz tych oferowanych przez partnerów. Platforma informację o przyznaniu vouchera przekaże mailowo.
- Tylko pełne, łatwo dostępne i jasno przedstawione informacje pozwalają podejmować świadome decyzje zakupowe. Dotyczy to szczególnie sprzedaży internetowej. Brak bezpośredniego kontaktu sprawia, że wiele spraw, które w tradycyjnych sklepach załatwiamy intuicyjnie - rozmawiając ze sprzedawcą - w e-commerce może przysparzać szeregu wątpliwości. Konsument dokonując zakupów przez internet powinien być tak samo bezpieczny jak w tradycyjnym sklepie - podkreśla w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
- Dlatego przywiązujemy tak dużą wagę do pilnowania i egzekwowania przepisów dyrektywy Omnibus - dodaje.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Zalando rozda vouchery. To skutek decyzji UOKiK