Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia
W ramach XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, przewodnicząca jury, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes Związku Firm Public Relations.
O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.
"Best in Show" dla Grupy Komunikacja Plus
Podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” ("Best in Show"). Na podstawie list rankingowych i zdobytych nagród, po raz pierwszy wyróżnienie trafiło do Grupy Komunikacja Plus, która zdobyła 11 Spinaczy.
- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, managing partner w Grupie Komunikacja Plus.
Pięć Spinaczy trafiło do 38 Content Communication, po cztery do OLX oraz 24/7Communication. W 33 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze.
Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR
"Mam Haka na Raka" kampanią 20-lecia
W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations.
Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".
W tym roku nie wręczono tytułu Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży. W latach ubiegłych wyróżniania te otrzymali Piotr Czarnowski, założyciel i prezes First PR oraz Ryszard Solski, prezes Solski Communications.
Złote Spinacze 2020 - pełna lista nagrodzonych
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
BRĄZ Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media
PR produktu
ZŁOTO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
SREBRO
Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska
BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
SREBRO Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
SREBRO Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
BRĄZ Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan
Kampania społeczna
ZŁOTO #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
SREBRO BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
BRĄZ ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES
PR pro bono
ZŁOTO Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
SREBRO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
SREBRO Zostań z muzyką/ Projekt PR
Covid-19 PR response
ZŁOTO Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
SREBRO Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
BRĄZ Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
SREBRO NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
Event komercyjny
BRĄZ
POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
Event społeczny
SREBRO OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
BRĄZ
Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
BRĄZ „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
SREBRO Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
BRĄZ
Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Sustainability i CSR Communications
SREBRO FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA
BRĄZ Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTE Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
SREBRO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
SREBRO Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Social media
ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
SREBRO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
BRĄZ Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
Business-to-Business PR
SREBRO TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
BRĄZ Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
PR finansowy i relacje inwestorskie
SREBRO Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
BRĄZ Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
Media Relations
ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
SREBRO Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
SREBRO Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
Employer Branding
ZŁOTO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
SREBRO Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
BRĄZ Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
Content marketing - branded content
ZŁOTO ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
SREBRO Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
BRĄZ ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace
Custom Publishing
ZŁOTO Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
SREBRO Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
BRĄZ NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
BRĄZ Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
BRĄZ Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
Finanse
SREBRO #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO "Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska
SREBRO Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
#ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
Moda i styl życia
ZŁOTO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Kultura i media
ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
SREBRO Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
BRĄZ Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
SREBRO #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
BRĄZ #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
Sport, turystyka i rekreacja
BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
BRĄZ Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
BRĄZ Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
SREBRO NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
SREBRO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
Motoryzacja i transport
SREBRO
IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
BRĄZ Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne:
Efektywność
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
Research&Insight
ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia