21 kolejnych nominacji dla polskich agencji na Cannes Lions (wideo)
Polskie agencje otrzymały wczoraj 21 kolejnych nominacji do nagród w trwającym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019. O Lwy w czterech kategoriach powalczą agencje VMLY&R, 180heartbeats Jung v. Matt, Grey Group Poland, Publicis Worldwide Polska, Agencja 2012 z Imago PR. Wśród nich są już nagrodzone projekty „Ostatni Twój Weekend” i „Niezniszczalna Tęcza”.
Najwięcej nominacji, bo siedem zdobył projekt „Ostatni Twój Weekend” zrealizowany przez agencje VMLY&R Poland i Wavemaker z Mastercard, BNP Paribas i Gazeta.pl z okazji Dnia Kobiet.
Został nominowany w kategoriach: Creative Strategy – CSR/ Corporate image; Media Lions – Media sectors/CSR/ Corporate image; Media channels/ Use of print/ Outdoor; Media Culture &context/ single-market campaign; Media social behaviour&cultural insight oraz w PR Lions – PR Culture&context/social behaviour&cultural insight.
Ta akcja znalazła się też na shortlistach kategorii Titanium i Glass: th Lion for Change. Ich zwycięzcy zostaną ogłoszeni 21 czerwca.
Pięć nominacji dostała z kolei akcja „Niezniszczalna tęcza”, którą dla marki lodów Ben&Jerry’s (Unilever) przygotowała agencja 180heartbeats Jung v. Matt.
Kampania polegająca na tymczasowym przywróceniu tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie będzie walczyć o Lwy w kategoriach: Media Lions – Media Channels/ Use of ambient Media/ Large Scale; Media Culture&Context/ Social behaviour & cultural insight; Use of stunts oraz PR Lions – PR Techniques/ Use of events&stunts i PR culture&context/ social behaviour&cultural insight.
Oba projekty już zdobyły nagrody na tegorocznym Cannes Lions. „Niezniszczalna tęcza” - Srebrnego Lwa w kategorii Design/Live Events, a „Ostatni Twój Weekend” - Brąz w kategorii Print&Publishing.
Kolejne polskie nominacje
Na shortlisty trafiły jeszcze trzy inne prace z Polski.
Kampania „Kobiety na banknotach” banku BGŻ BNP Paribas zrealizowana przez agencję Publicis Warszawa znalazła się na shortliście w kategorii PR Lions – Excellence in PR/ corporate image, communications&reputation management.
W kampanii, która promowała kredyt gotówkowy bank szukał odpowiedzi na pytanie, dlaczego na banknotach nie ma wizerunków kobiet. W spotach pokazywano sondę uliczną, w której ludzie odpowiadali na to pytanie.
Kampanię przygotowały Publicis Worldwide Polska (kreacja reklam), Sales & More i Green Parrot (aktywności w internecie, także w social media) oraz dom mediowy Havas Media (planowanie i zakup mediów).
Projekt Agencji 2012 i Imago PR dla WWF Polska realizowany pod hasłem „Jesteś zagrożonym gatunkiem” otrzymał nominację w kategorii PR Lions – PR sectors/ not for profit/charity/government.
Tę kampanię przygotowano na czas trwającego w Polsce szczytu ONZ - COP24 w Katowicach, pandę w logo WWF zastąpił zmieniający się wizerunek ludzkiej twarzy.
Grey Group Poland nominowany w trzech kategoriach
W kategorii Social&Influencer Lions Grey Group Poland wraz z Grey London otrzymała dwie nominacje za „The people's seat”. Grupa otrzymała też nominację w kategoriach PR (4) oraz Media(1).
Z kolei kampania „Święty Florian da Ci znak”, którą przygotowała agencja Grey Group Poland znalazła się na shortliście Social&Influencer Lions – Excellence in social&influencer/social purpose. Jest to już trzecia nominacja dla Greya za tę kampanię. W pierwszych dniach festiwalu była dwukrotnie nominowana w kategorii Health&Wellness, jednak nie otrzymała żadnego Lwa.
Kampania została przygotowana na zlecenie Krajowej Izby Kominiarzy, a jej celem była zmiana postaw ludzi tak, by wyeliminować zagrożenia związane z zatruciem tlenkiem węgla (czadem).
We wtorek ogłoszono również shortlisty w kategoriach Creative Data Lions (48 nominacji na 376 zgłoszeń), Direct Lions (217 nominacji na 1768 zgłoszeń). Wśród nich nie ma jednak prac z Polski.
W kategorii Media Lions nominowano 237 prac (na 1768 zgłoszeń), w PR Lions -242 projekty (na 1602 zgłoszenia), a w Social&Influencer Lions - 162 prace (na 1345 zgłoszeń).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 21 kolejnych nominacji dla polskich agencji na Cannes Lions (wideo)