8 mln złotych dla Bezokularow.pl od INventures. Pieniądze na nowy biznes
Internetowy sklep Bezokularow.pl oferujący soczewki kontaktowe pozyskał 8 mln złotych od funduszu INventures. Firma zamierza przeznaczyć otrzymane środki na rozwój nowego sklepu wOkularach.pl sprzedającego okulary słoneczne i korekcyjne.
Bezokularow.pl wystartował w internecie w 2006 r. W 2010 r. firma otrzymała dofinansowanie z funduszu Xevin Investments, a w 2015 r. od prywatnych aniołów biznesu - Krzysztofa Szalwy i Piotra Pokrzywy. W 2019 r. spółka wygenerowała blisko 37 mln zł przychodu oraz wskaźnik EBITDA powyżej 1 mln.
Teraz poinformowano o kolejnej inwestycji w Bezokularow.pl. 8 mln zł na rozwój firmy przeznaczył poznański fundusz INventures. Dzięki tym środkom firma zapowiada dalszy dynamiczny rozwój oraz budowę drugiej „nogi biznesowej” - sprzedaży okularów słonecznych i korekcyjnych w internecie pod marką wOkularach.pl.
- Ze środków pozyskanych oraz własnych zamierzamy w kolejnych dwóch latach zainwestować łącznie kilkanaście milionów złotych - zapowiada Wojciech Kyciak, prezes Bezokularow.pl.
Według danych przytaczanych przez Bezokularow.pl rynek okularów słonecznych, korekcyjnych i soczewek okularowych jest wart dzisiaj blisko 4 mld zł - 10 razy więcej niż rynek soczewek kontaktowych. Okulary nosi nawet 20 mln Polaków, a zakup online może być korzystną alternatywą dla wizyty w salonie optycznym.
- Liczymy na dynamiczny rozwój segmentu okularowego. Posiadane doświadczenie i łatwość w dostępie do bazy klientów oraz jej szerokość są głównymi czynnikami, które powinny zadecydować o sukcesie przedsięwzięcia - wyjaśnia Katarzyna Dąbrowska, prezes INventures. - Jednocześnie nadal widzimy potencjał w eksploatacji dotychczasowych pól działalności spółki. W dalszym ciągu następuje przesunięcie ku zdalnym kanałom sprzedaży, co powinno pozwalać realizować wyraźne wzrosty w segmencie soczewek. Jesteśmy również przekonani, że uda się z sukcesem zaproponować konsumentom nowy model zakupu okularów, dotychczas nabywanych głównie w placówkach stacjonarnych.
Spółka zapewnia że nie zapomina o swoich korzeniach, czyli sprzedaży soczewek kontaktowych. Tutaj szansy upatruje w rozwoju produktów prywatnej marki jako alternatywy do często droższych i gorszych jakościowo produktów brandowych.
- W ostatnim roku mocno popracowaliśmy nad naszym portfolio prywatnych marek. Mogę już dzisiaj powiedzieć, że nasza oferta w niczym nie ustępuje odpowiednikom brandowym. Produkują dla nas najlepsi, ogromny nacisk kładziemy na jakość - zapewnia Kyciak. - Zamierzamy dalej inwestować w te produkty, oferując naszym klientom najlepsze jakościowo produkty w rozsądnej cenie.
Według zapowiedzi Bezokularow.pl zamierza skupić się w 100 proc. na rynku online, zdecydowanie odcinając się od koncepcji budowy własnej sieci sklepów offline.
- W naszym odczuciu otoczenie biznesowe jest bardzo niesprzyjające budowie sieci stacjonarnej. Bardzo mocno rosną koszty pracy, rynek w branży optycznej jest wysycony ze specjalistów, coraz mniej mamy dni handlowych. Widzimy, z jakimi problemami boryka się nasza konkurencja i nie chcemy powielać tej koncepcji - wymienia Kyciak. - Chcemy robić to, na czym się znamy, a sprzedaż w internecie jest naszym naturalnym środowiskiem.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: 8 mln złotych dla Bezokularow.pl od INventures. Pieniądze na nowy biznes