900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek
Nowy serial TVP1 „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” ogląda średnio 903 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
5-odcinkowa produkcja „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” na antenie TVP1 pokazywana jest w środy o godz. 20.30, począwszy od 1 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków misyjnego serialu wyniosła 903 tys. osób, co przełożyło się na 5,60 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,40 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Widownia miniserialu spada z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało 1,10 mln widzów, drugi - 905 tys., a trzeci - 701 tys.

TVP1 w paśmie nadawania „Historii Roja” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 22,27 proc., nadająca w tym czasie gł. popularny serial „Na dobre i na złe”. Drugi jest TVN (13,35 proc.; „Na Wspólnej” i „Milionerzy”), a trzeci - Polsat (8,26 proc.; „Idol”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wojenny serial „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” powstał na podstawie filmu o tym samym tytule, który miał swoją kinową premierę w marcu 2016 roku (jego dystrybutorem było Kino Świat).
Film kręcony był w okresie od grudnia 2009 roku do września 2010 roku. Produkcja nie została jednak wówczas dokończona ze względu na brak funduszy od Telewizji Polskiej - współproducenta filmu - w której trwały wówczas zmiany personalne w zarządzie. W marcu 2012 roku ruszyła społeczna akcja, której celem było zebranie środków na dokończenie montażu i postprodukcji filmu.
Produkcja przedstawia historię Mieczysława Dziemieszkiewicza, ps. „Rój” (w tej roli Krzysztof Zalewski-Brejdygant), żołnierza Narodowych Sił Zbrojnych, który po wojnie formuje własny oddział partyzantki antykomunistycznej. Reżyserem i scenarzystą serialu jest Jerzy Zalewski.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek