adidas zwraca uwagę na problem molestowania kobiet w akcji społecznej "With Women We Run"
Marka adidas rozpoczęła kampanię społeczną With Women We Run, zwracającą uwagę na problem molestowania słownego i fizycznego kobiet, które uprawiają sport.

Celem projektu społecznego "With Women We Run" adidas, jest wsparcie kobiet, które podczas uprawiania sportu doświadczają różnego rodzaju przemocy ze strony mężczyzn – nagabywania, nachalnego kontaktu (również fizycznego), niechcianych komplementów czy body shamingu. Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas uprawiania sportu w mieście, biegaczki amatorki często trenują tylko z jedną słuchawką, dlatego to ona stała się symbolem kampanii.
Partnerami projektu With Women We Run zostały organizacje rządowe, na co dzień walczące o równość i bezpieczeństwo kobiet – Centrum Praw Kobiet, Feminoteka oraz Kongres Kobiet.
Adresatami globalnego programu są nie tylko osoby doświadczające molestowania, ale także jego nieświadomi sprawcy oraz bezradni świadkowie.
Adidas uruchomi treningi biegowe ze światełkami
- Jesienią i zimą, kiedy szybko robi się ciemno, kobiety zmieniają swoje zachowanie podczas biegania ponieważ boją się biegać same. Biegają w grupach, dają znać swoim znajomym – kiedy i gdzie biegają lub po prostu ograniczają swoją aktywność fizyczną. Odpowiadając na te problemy, marka adidas chce nagłośnić temat i zwrócić uwagę - przede wszystkim mężczyzn - na to, że próba kontaktu lub uwaga, która im wydaje się błahą zaczepką, dla kogoś może być źródłem strachu czy wstydu. Inicjatywa "With Women We Run" ma pomóc w wywołaniu zmian w kulturze biegania, gdyż nie ma naszego przyzwolenia na molestowanie w sporcie. Chcemy mieć wpływ na wzrost świadomości w społeczeństwie, ale też na realną poprawę bezpieczeństwa miejskich tras biegowych - komentuje Martyna Wiśniewska, brand manager sport z adidas.
Aby podkreślić wagę problemu, w listopadzie oraz grudniu marka adidas zorganizuje treningi biegowe ze światełkami. Light Runs odbędą się w Warszawie, Gdańsku oraz Poznaniu, a po ich zakończeniu uczestnicy będą mogli podpisać petycję o podniesienie bezpieczeństwa na ulicach i w parkach.
Warszawa: 17 listopada i 1 grudnia, Park Skaryszewski
Gdańsk: 24 listopada, Park Reagana
Poznań: 29 listopada, Jezioro Maltańskie.
Aby zwiększyć świadomość na temat molestowania seksualnego w sporcie, adidas zaprosi też kobiety oraz mężczyzn na serię warsztatów na temat radzenia sobie z przemocą wobec kobiet i molestowaniem seksualnym.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: adidas zwraca uwagę na problem molestowania kobiet w akcji społecznej "With Women We Run"