Agencja Whites wyda 6 mln zł na system zarządzania budżetami marketingowymi
Agencja digital marketingu Whites zainwestuje 6 mln zł w opracowanie innowacyjnego procesu zarządzania budżetami marketingowymi, bazującego na machine learningu. Projekt otrzymał dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
System zarządzania budżetami marketingowymi wykorzystujący technologię machine learning umożliwia wydawanie rekomendacji opartych na przewidywaniach utworzonych na danych sprzedażowych pozyskiwanych z wielu źródeł z określonym prawdopodobieństwem sukcesu.
Celem projektu jest stworzenie modelu predykcyjnego określającego optymalny ze względu na ROI rozkład budżetu marketingowego i przewidywane wartości zwrotu z inwestycji w poszczególnych kanałach.
Dzięki planowanym pracom badawczo-rozwojowym agencja Whites stworzy proces, polegający na na świadczeniu usługi planowania budżetów marketingowych dla klientów w ramach podejścia marketingu 360 oraz ich podziału między poszczególne kanały. Będzie to jeden z elementów oferty dla klientów zainteresowanych usługą strategiczną, polegającą na planowaniu obecności w Internecie.
Dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Projekt otrzymał dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w kwocie 3 376 625 zł, ze swojej strony agencja Whites zainwestuje taką samą kwotę.
Wdrożenie rozwiązania zoptymalizuje czas przygotowania i planowania strategii. Z punktu widzenia klienta spadnie ryzyko poniesienia wydatków na nieskuteczne działania marketingowe.
- Zaawansowane technologie w połączeniu z doświadczeniem ekspertów, czyli kompleksowe rozwiązanie analityczno-predykcyjne oparte na Big Data i Deep Learningu oraz ludzkie doświadczenie w obsłudze marketingowej, pozwolą opracować nam rozwiązanie konkurencyjne na skalę światową - mówi Agnieszka Zawadzka, head of research & development w agencji Whites.
Opracowane rozwiązanie będzie bazować na gromadzeniu i przetwarzaniu danych elektronicznych ze źródeł takich jak: API Google Analytics, API Facebook, LinkedIn, Twitter, CRM klienta, pliki csv.
- Nasi obecni klienci, zwłaszcza korporacyjni, coraz częściej kupują usługę strategiczną, polegającą na planowaniu obecności w internecie, a nie poszczególne usługi typu „obsługa Google Ads". Zamierzamy ulepszyć tę usługę, oferując podziały budżetów oparte na predykcjach. Dzięki temu: klient oszczędza część nieskutecznych wydatków marketingowych, a nasi eksperci oszczędzają czas na planowanie strategii - dodaje Marcin Kubik, head of client service, Whites.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agencja Whites wyda 6 mln zł na system zarządzania budżetami marketingowymi
I jeszcze chwalą się czymś takim? To patologia funduszy unijnych. Smutne