Alina Prawdzik szefową biznesu Mety w Polsce. Agnieszka Kosik odchodzi z firmy
Alina Prawdzik objęła w koncernie Meta (to właściciel Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera) stanowisko business directora w Polsce. Wcześniej pracowała m.in. w eBayu, Audiotece, kaspi banku i Eurocashu. Z firmą żegna się Agnieszka Kosik, która od 2018 była szefową Facebooka w Polsce.

Jako business director Alina Prawdzik będzie odpowiedzialna za działalność koncernu Meta na polskim rynku. - Jest to ważny czas dla naszej firmy, związany m.in. z pracą nad transformacją cyfrową naszych klientów i równolegle - z budową metawersum, dlatego tym bardziej cieszę się, że nasz zespół wzmocni osoba o tak dużej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu jak Alina - komentuje Robert Bednarski, dyrektor koncernu Meta na region Europy Środkowo-Wschodniej.
- Nasi partnerzy w Polsce pokazali, szczególnie w okresie pandemii, jak szybko są w stanie wdrażać nowe technologie do rozwoju biznesu. Wierzę, że wspólnie z Aliną i naszym polskim zespołem będziemy współpracować z naszymi partnerami biznesowymi i wzmacniać konkurencyjność Polski i regionu CEE - dodaje Bednarski.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Poprzednio przez trzy lata Alina Prawdzik była członkinią rady dyrektorów banku Kaspi w Kazachstanie. Wcześniej pracowała w nim już w latach 2013-2016 jako doradca ds. e-commerce.
- Meta to firma, która dzięki swoim technologiom zmienia świat. Cieszę się, że będę uczestniczyła w tych zmianach jako business director Poland. A dodatkowo jestem zadowolona, że po latach pracy za granicą i dla klientów zagranicznych wracam do polskich korzeni i polskich klientów - komentuje Alina Prawdzik.
W latach 2019-2020 menedżerka była członkinią zarządu fińskiego SkenarioLabs. W latach 2017-2020 pracowała jako managing partner w Europie Środkowo-Wschodniej i szefowa inwestycji w branży proptech w innogy Innovation Hub, a w latach 2016-2017 jako doradczyni ds. strategii cyfrowych i e-commerce w Grupie Eurocash
Wcześniej przez niecały rok była dyrektor operacyjną Audioteki, przez siedem lat pracowała w eBayu (m.in. jako senior director i dyrektor generalna odpowiadała za ekspansję na nowe rynki w Europie, m.in. wprowadzała serwis do Rosji, Skandynawii i Portugalii) oraz przez 12 lat w dziale marketingu Procter & Gamble.
Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce, a pozostałe platformy Mety są w czołówce tej kategorii. Według badania Mediapanel w styczniu br. Facebook zanotował 26,63 mln polskich użytkowników oraz 17 godzin i 34,5 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Instagram - 16,02 mln użytkowników oraz 4 godziny i 51,5 minuty średniego czasu korzystania.
Z kolei w lutym br. aplikacja mobilna Messengera miała 22,23 mln użytkowników oraz 5 godzin i prawie 5 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a WhatsApp - 15,47 mln użytkowników oraz 2 godziny i 15 minut średniego czasu korzystania.
W 2020 roku spółka Facebook Poland, zajmująca się przede wszystkim realizacją usług marketingowych i wspierających sprzedaż koncernu Meta, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 101,44 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 13,62 do 21,33 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o 23 osoby.
Globalnie w czwartym kwartale ub.r. koncern Meta zanotował wyniki nieco niższe od oczekiwań: wzrost wpływów o 20 proc. do 33,67 mld dolarów i spadek zysku netto (z 11,22 do 10,28 mln zł). Liczba internautów codziennie odwiedzających Facebooka zmalała kwartał do kwartału pierwszy raz od debiutu giełdowego firmy. W lutym br. z rady dyrektorów firmy po 17 latach odszedł znany inwestor Peter Thiel.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Alina Prawdzik szefową biznesu Mety w Polsce. Agnieszka Kosik odchodzi z firmy
ciekawe czy jest kreatywna i czy zna się na trendach konsumenckich
Żadnych szans na zmianę nawet na lekką odwilż, czy może się mylę?