Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog
Od początku lipca na Allegro będą publikowane wyłącznie oferty, które zostały połączone przez sprzedawców z działającym na platformie katalogiem produktów.
W komunikacie dla sprzedawców Allegro zapowiedziało, że od 1 lipca każdą nową ofertę będzie można wystawić, dopiero po połączeniu jej z katalogiem produktów Allegro. Natomiast wystawione wcześniej oferty bez połączenia z katalogiem przestaną być widoczne dla kupujących.
- Chcemy, żeby Allegro stało się serwisem w pełni opartym na Katalogu produktów, dlatego będziemy wymagać, żeby 100 proc. ofert było z nim połączonych - uzasadnia platforma.
CZYTAJ TEŻ: Kredyty z Allegro Pay się nie skończą. Współpraca z nowym bankiem
Wylicza sprzedawcom, że łączenie oferty z katalogiem ułatwia jej wystawienie. - Jeśli podasz kod EAN, Markę czy Model, pobierzesz z Katalogu komplet danych o produkcie. Nie musisz samodzielnie robić profesjonalnych zdjęć ani tworzyć opisów. Wystarczy, że określisz swoje warunki sprzedaży oraz opcje dostawy - wyliczono w komunikacie.
Zaznaczono, że oferty połączone z katalogiem są grupowane przez platformę, dzięki czemu liczba stron z wynikami wyszukiwania zmniejsza się o prawie 20 proc. Wskazano też inne zalety takiego rozwiązania.
- Masz więcej czasu na zarządzanie sprzedażą. W ofertach połączonych z Katalogiem klienci korzystają z opcji Zadaj pytanie o 60 proc. rzadziej. Zwiększysz sprzedaż. Twoje oferty, które wysyłasz poza Polskę, będą widoczne dla kupujących na rynkach zagranicznych - opisano.
Zmiana dotyczy głównej wersji Allegro (a nie Allegro Lokalnie), w której od kilku lat oferty mogą wystawiać wyłącznie użytkownicy z kontami firmowymi.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W lutym br. zanotowało 18,67 mln użytkowników, z których każdy spędził tam średnio 2 godziny i 37 sekund (według badania Mediapanel).
W ub.r. grupa Allegro, do której oprócz Allegro należą m.in. Ceneo, eBilet i kupione dwa lata temu Grupa Mall, osiągnęła wzrost przychodów o 13,1 proc. do 10,18 mld zł, zysku EBITDA z 2 do 2,41 mld zł i wyniku netto z 1,92 mld zł straty do 284,1 mln zł zysku. Na koniec ub.r. na platformach firmy aktywnych było 19,6 mln sprzedawców, wobec 14,1 mln rok wcześniej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog
Kupiłem poza od gościa, który ma tam konto, ale na swoim e=sklepie ma taniej bo nie musi się dzielić zyskiem z Alle.