SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu? Jakie Temu? Allegro sprzedaje więcej i śrubuje zysk

Liczba sprzedających na Allegro sięgnęła 21 mln, a kwartalna wartość sprzedaży brutto przekroczyła 15 mld zł. Grupa Allegro zwiększyła przychody o prawie 6 proc. (te z reklam o 31 proc.), zarabiając na czysto prawie 300 mln zł.

Fot. materiały prasowe Allegro Fot. materiały prasowe Allegro

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy kapitałowej Allegro sięgnęły 2,62 mld zł, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce nastąpił wzrost r/r o 15 proc. do 2,39 mld zł, zaś na rynkach zagranicznych wpływy zmalał o 40,8 proc. do 240,1 mln zł.

To efekt rosnących obrotów na platformie Allegro. Na koniec marca było na niej równe 21 mln aktywnych sprzedawców, o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce ich liczba zwiększyła się o 2,3 proc. do 15,1 mln, zaś za granicą (platforma w ostatnich latach wystartowała w Czechach, na Słowacji i Węgrzech) – o 14,5 proc. do 5,9 mln.

Polski kupujący zostawia ponad 4 tys. zł na Allegro

Wartość brutto sprzedaży (GMW) na Allegro w minionym kwartale wyniosła 15,45 mld zł, po wzroście r/r o 8 proc., natomiast liczba sprzedanych produktów poszła w górę o 12,9 proc. do 344,5 mln. Średnie kwartalne zakupy w przeliczeniu na kupującego zwiększyły się o 3,7 proc. do 3,1 tys. zł (z czego w Polsce o 8,1 proc. do 4,1 tys.).

CZYTAJ TEŻ: Allegro z nowymi sklepami dla marek

– Allegro służy obecnie 21 milionom aktywnych klientów, z czego 6 milionów mieszka poza Polską. To spore osiągnięcie i świetny moment, aby dołączyć do firmy. Nie tylko liczba aktywnych kupujących rośnie w Polsce i za granicą, ale także średnia ich wydatków na naszej platformie, co dowodzi, że Allegro wie, jak przyciągnąć wysokiej jakości ruch i jak spełniać oczekiwania konsumentów – podkreślił w komunikacie prasowym Marcin Kuśmierz, od maja br. prezes firmy.

Grupa Allegro coraz więcej wyciska z transakcji sprzedażowych na jej platformie. W zeszłym kwartale wskaźnik take rate (czyli część kwot brutto sprzedaży pobierana przez firmę w formie prowizji i opłat za dodatkowe usługi) wzrósł r/r z 12,11 do 12,43 proc., przy czym w Polsce zwiększył się o 12,18 do 12,58 proc., zaś na rynkach zagranicznych zmalał z 9,42 do 7,55 proc.

– Moim celem jest, by Allegro wciąż koncentrowało się na doskonałych usługach i rozwoju, tak by wręcz zachwycać swoich użytkowników. Moje priorytety na przyszłość są jasne: dalsza poprawa wydajności operacyjnej, rozwijanie nowych produktów i usług jak i tworzenie silnych partnerstw strategicznych. Przede wszystkim chcemy pogłębić nasze zaangażowanie na rzecz wszystkich naszych klientów i pozostać rynkiem pierwszego wyboru dla rosnącej puli konsumentów i sprzedawców z całego regionu – wyliczył Kuśmierz.

– Marża w Polsce wzrosła sekwencyjnie o 0,21 pp do 5,82 proc. GMV w pierwszym kwartale, czyli w tempie z wyższego krańca naszych średnioterminowych oczekiwań, a to dopiero w drugim kwartale nowe stawki współfinansowania będą obowiązywać przez cały kwartał. Obiecujące wyniki miały też nasze nowe platformy zagraniczne, które odnotowały wzrost GMV o 82 proc. rok do roku w pierwszym kwartale przy znacznej poprawie marżowości – zaznaczył Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

CZYTAJ TEŻ: Allegro odpowiada na "jedynkę" Temu. “Nasz koszyk zakupowy jest dwa razy większy”

Ponad 300 mln zł z reklam

Kwartalne przychody grupy Allegro z marketplace’u zwiększyły się o 12,6 proc. do 1,88 mld zł, a porównywarki – o 12,9 proc. do 61,1 mln zł, a te z własnych sklepów internetowych poszły w dół o 39 proc. do 257 mln (to skutek wygaszenia platformy Mall na rynkach zagranicznych).

Z kolei przychody z reklam podskoczyły o 30,9 proc. do 301,2 mln zł, a z usług logistycznych – o 88,5 proc. do 81 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

– Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że Allegro bardzo solidnie rozpoczęło rok, notując wzrost GMV o prawie 9 proc. w Polsce, podczas gdy sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła ogółem o 2,5 proc. To dowód uznania klientów i zaufania dla bezkonkurencyjnej selekcji, świetnych cen i wygody zakupów na Allegro – zauważył w komunikacie Jon Eastick.

Koszty operacyjne wzrosły nieco słabiej od przychodów – o 6 proc. do 1,91 mld zł. Mocno zmalały jedynie koszty sprzedanych towarów: o 38,8 proc. do 227,3 mln zł. Natomiast wydatki na dostawy poszły w górę o 28,9 proc. do 786,1 mln zł, na pracowników – o 10,9 proc. do 356,6 mln, a na usługi reklamowe – o 10,2 proc. do 317,1 mln.

Prawie 300 mln zł czystego zysku

Za granicą grupa Allegro nadal jest pod kreską: kwartalna skorygowana strata EBITDA zmalała r/r ze 114,1 do 110 mln zł. Natomiast w Polsce nastąpił wzrost z 820,2 do 859,4 mln.

W efekcie firma wypracowała łącznie 749,3 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, 481,6 mln zł zysku operacyjnego i 296,5 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 706,2, 435,9 i 241,8 mln zł zysku rok wcześniej.

– Nasza dźwignia finansowa wyniosła 0,84x skorygowanego zysku EBITDA, czyli zgodnie z nową polityką alokacji kapitału Allegro, w ramach którego przygotowujemy się do odkupienia 1,4 mld zł akcji w dalszej części tego roku. Ogólnie rzecz biorąc, te wyniki dają nam pewność, że możemy potwierdzić nasze prognozy na cały rok 2025 – podkreślił Jon Eastick.

Na koniec środowej sesji giełdowej za akcję Allegro płacono 32,975 zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki zmalał o 12,4 proc., przy czym od początku stycznia br. zyskał 21,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Temu? Jakie Temu? Allegro sprzedaje więcej i śrubuje zysk

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BorzeNa
Tamtemu
0 0
odpowiedź
User
nie
A jeszcze miesiąc temu 11 kwietnia był taki artykuł: Jak Temu wyprzedziło Allegro? "Nowoczesna wersja telezakupów"

Zdecydujcie się na jedną wersje, a nie powielacie bełkot reklamowy, bełkot marketingowy jednej lub drugiej strony.
0 0
odpowiedź
User
mike
Spójrzcie na ceny na Allegro i porównajcie ze sklepami sprzedawców. Polecam bo na sklepach sprzedawców jest najczęściej taniej o wysokość prowizji.
0 0
odpowiedź