Sprzedaż w Biedronce rośnie wolniej. Przybyło ponad 170 sklepów
W zeszłym kwartale sprzedaż porównywalna w Biedronce zwiększyła się o 5,1 proc., wobec 17,8 proc. wzrostu w pierwszych trzech kwartałach. Całoroczne przychody sieci poszły w górę o 22,3 proc. do 21,5 mld euro, a liczba sklepów - o 174.

Dynamika sprzedaży porównywalnej w Biedronce malała w ub.r. z kwartału na kwartał, wraz ze spadającą inflacją. W pierwszych trzech miesiącach sięgnęła 24,5 proc., w kolejnych 17 proc., a w trzecim kwartale - 12,8 proc.
Poprzednio poniżej pułapu 10 proc. utrzymywała się we wszystkich kwartałach 2021 roku, przy czym miała tendencję wzrostową: w pierwszych trzech miesiącach wynosiła 6,5 proc., a w ostatnich trzech - 9,8 proc.
Przychody Biedronki w minionym kwartale sięgnęły 5,69 mld euro, po wzroście rok do roku o 17,2 proc. Natomiast wzrost liczony w złotych wyniósł 9,4 proc. Całoroczne wpływy zwiększyły się o 22,3 proc. do 21,5 mld euro (a o 18,2 proc. bez uwzględnienia zmian kursów walut).
W ub.r. Biedronka zapewniła 70,2 proc. łącznych przychodów grupy Jeronimo Martins, wobec 69,3 proc. rok wcześniej.
Hebe urosło o ponad 30 proc.
Z kolei sieć drogerii Hebe w zeszłym kwartale wypracowała 469 mln euro przychodów, o 30,9 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamika w złotych wyniosła zaś 26,6 proc.
Cała grupa Jeronimo Martins, mająca też sieci Ara i Pingo Doce w Kolumbii oraz Recheio w Portugalii, zanotowała w ub.r. 30,61 mld euro przychodów, po wzroście o 20,6 proc. rok do roku. W samym czwartym kwartale wpływy zwiększyły się o 16,7 proc. do 8,16 mld euro.
Sprzedaż porównywalna w minionym kwartale urosła o 5,1 proc., a w całym ub.r. o 12,8 proc.
Ponad 3,5 tys. sklepów Biedronka
Na koniec grudnia działało 3 569 sklepów Biedronka. W ub.r. otworzono 203 placówki, z czego ponad połowę (111) w czwartym kwartale, a zamknięto 29. Ich łączna powierzchnia handlowa zwiększyła się z 2,37 do 2,52 mln metrów kwadratowych.
Natomiast sieć stacjonarna Hebe zwiększyła się przez rok z 315 do 345 sklepów, a ich powierzchnia handlowa - z 81,1 do 88,4 tys. metrów kwadratowych.

Newsletter









Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Sprzedaż w Biedronce rośnie wolniej. Przybyło ponad 170 sklepów