Podwyżka cennika popłaca Brand24: przez pół roku 0,9 mln zł zysku
W pierwszym półroczu przychody monitorującej internet spółki Brand24 zwiększyły się o 40 proc. do 10,31 mln zł, a zysk netto -ze 156,7 do 916,5 tys. zł.
W drugim kwartale br. powtarzalne wpływy miesięczne Brand24 sięgnęły 1,73 mln zł, o 0,5 mln zł więcej niż przed rokiem. - Wyniki są zgodne z naszymi założeniami. Systematycznie dążymy do wypełnienia warunków programu opcyjnego, który zakłada osiągniecie co najmniej 20,3 mln zł przychodów oraz 4,5 mln zł EBITDA w całym roku 2022. Ponieważ nasz biznes jest abonamentowy, ma dużą powtarzalność, jesteśmy spokojni, że zrealizujemy założony cel - komentuje w komunikacie Michał Sadowski, prezes i współzałożyciel spółki.
- Przemawia też za tym nasze główne wskaźniki jak MRR (Monthly Recurring Revenue), a także ARR (Annual Recurring Revenue, czy MRR w ujęciu rocznym), który obecnie kształtuje się właśnie na poziomie przekraczającym 20 mln zł - dodaje.
Brand24 pod koniec ub.r. zaczął wprowadzać droższy cennik. W drugim kwartale br. firma kontynuowała ten proces, obecnie ofertę z wyższymi cenami ma wykupioną większość klientów. Średni przychodów od klienta (ARPU) w zeszłym kwartale wyniósł 106 dolarów, a w przypadku nowych klientów - 124 dolary („co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika oraz przestrzeń na dalsze wzrosty tego wskaźnika” - zaznaczono w sprawozdaniu).
Brand24 w br. nie podaje, ilu ma aktywnych klientów, na koniec ub.r. było ich 3 905.
- Rozwój Brand24 to priorytet, ale rozwijamy także produkty komplementarne. Sprzedaż w naszym nowym produkcie Insights24 (niegdyś Custom Reports) w Q1 tego roku przekroczyła 150 tys. zł w porównaniu do skromnych 55 tys. zł sprzedaży w całym poprzednim roku. Insights24 ma duży potencjał by znacznie zwiększyć tę kwotę do końca 2022 r. - zaznacza Michał Sadowski.
Półroczny zysk EBITDA spółki poszedł w górę z 1,52 do 2,6 mln zł, zysk operacyjny - z 418 tys. zł do 1,41 mln zł, a zysk netto - ze 156,7 do 916,5 tys. zł. W całym ub.r. firma przy 15,79 mln zł wpływów miała 264 tys. zł zysku netto, a wcześniej notowała straty.
Brand24 od początku 2018 roku jest notowany na warszawskiej giełdzie. W środę na koniec sesji przy kursie 10,35 zł kapitalizacja firmy wynosiła 42,5 mln zł.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Podwyżka cennika popłaca Brand24: przez pół roku 0,9 mln zł zysku