Brand24 wraca na Facebooka i Instagram, kurs giełdowy mocno w górę
Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 po ponad sześciu miesiącach przerwy znów będzie obecna na Facebooku i Instagramie. Podpisała stosowne porozumienie z Facebookiem.
- Tymczasem Brand24 wraca na FB. Podpisaliśmy porozumienie, na mocy którego Spółka wraca na platformy Facebook oraz Instagram (dostęp do API, profile, konta reklamowe, itd) - poinformował w czwartek rano na Twitterze Michał Sadowski, prezes Brand24.
- Równolegle, zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebooka, spółka przygotowuje nową integrację Brand24 z serwisami Facebook oraz Instagram. Integracja pozwoli na pojawienie się danych z tych serwisów w produkcie Brand24 - dodała firma w komunikacie.
W reakcji kurs giełdowy spółki krótko po rozpoczęciu sesji o godz. 9 rósł o ok. 20 proc., mimo że cały indeks giełdowy WIG tracił ponad 6 proc., a indeks bocznego rynku NewConnect, na którym notowany jest Brand24, malał o 7,7 proc. Na koniec dnia wzrósł o 11 proc. do 19 zł.
Tymczasem @Brand24 wraca na FB. Podpisaliśmy porozumienie, na mocy którego Spółka wraca na platformy Facebook oraz Instagram (dostęp do API, profile, konta reklamowe, itd). 🚀💙
— Michal Sadowski (@sadek) March 12, 2020
Brand24 zablokowany przez Faceboka po tekście nt. Cambridge Anatylica
Profile Brand24 i Michała Sadowskiego na Facebooku i Instagramie zostały zablokowane na początku września ub.r. Nastąpiło to krótko po publikacji tekstu amerykańskiego Bussines Insidera, w którym Brand24 wymienił firmę w gronie podmiotów wykorzystujących w kontrowersyjny sposób dane z mediów społecznościowych do oferowania swoim partnerom rozwiązań marketingowych. Porównano to z działalnością Cambridge Anatylica, której ujawnienie wiosną ub.r. spowodowało wielomiesięczny kryzys wizerunkowy Facebooka.
Brand24 zdecydował się zawiesić monitoring Facebooka i Instagrama. Na koniec września miał 3 631 aktywnych klientów, o 102 więcej netto niż na koniec czerwca br. i o 802 więcej niż przed rokiem. Firma zaznaczyła, że we wrześniu sprzedała 182 nowe abonamenty, natomiast 72 klientów zrezygnowało, jako powód podając wykluczenie Facebooka i Instagrama z monitoringu.
- Naturalnie dążymy do przywrócenia danych Facebooka i Instagrama w panelu Brand24. Jesteśmy w trakcie rozmów z Facebookiem. W styczniu 2020 otrzymaliśmy od reprezentantów tego serwisu propozycję ugody, co postrzegamy jako krok w dobrą stronę i podstawę do dalszych negocjacji związanych z powrotem treści z tej platformy do Brand24 - poinformował Michał Sadowski w połowie stycznia.
Mniej klientów, spadek ARPU i ceny akcji
W czwartym kwartale ub.r. Brand24 zanotował spadek liczby aktywnych klientów o 306 do 3 325 (to 8 proc. w dół). Firma oceniała, że odpływ klientów był przejściowy. W komunikacie z wynikami wyliczyła, że w minionym kwartale wdrożyła m.in. monitoring serwisu społecznościowego dla graczy Twitch, filtr antyspamowy odsiewający wpisy z małowartościowych stron oraz uruchomiła nową wersję raportów email pozwalającą korzystać z narzędzia bez codziennego logowania się do panelu użytkownika.
Spółka na podstawie danych ze swoich wewnętrznych systemów szacuje, że skonsolidowane przychody w całym ub.r. wyniosły 15,7 mln zł, o 33 proc. więcej niż w 2018 roku.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Brand24 osiągnął 11,95 mln zł przychodów sprzedażowych i 15,3 tys. zł zysku netto. Tym samym tylko w minionym kwartale wpływy wyniosły szacunkowo 3,75 mln zł, wobec 3,27 mln zł rok wcześniej, co daje wzrost o 14,7 proc.
Natomiast wskaźnik ARPU, czyli średni przychód miesięczny od klienta w czwartym kwartale ub.r. był o ok. 5 proc. niższy niż kwartał wcześniej.
W połowie października ub.r. 17 menedżerów Brand24 objęło 14,5 tys. akcji spółki w ramach kolejnej transzy programu motywacyjnego. Natomiast do rady nadzorczej firmy został powołany Jakub Kurzynoga, były dyrektor finansowy Larq, głównego akcjonariusza Brand24.
Po informacji o zablokowaniu profili firmy przez Facebooka jej kurs spadł z ok. 40 zł poniżej 20 zł. Potem zanotował spory wzrost, a następnie kolejny spadek. Rekordowo niski (16,50 zł) był w połowie stycznia, natomiast w środę na koniec sesji wynosił 17,10 zł.
Brand24 na rynku bocznym warszawskiej giełdy jest notowany od stycznia 2018 roku. Największym akcjonariuszem spółki jest fundusz Larq Growth Fund I FIZ mający 33,19 proc. jej kapitału. Duże pakiety należą też do Michała Sadowskiego i członka zarządu spółki Piotra Wierzejewskiego (po 12,36 proc.) oraz Venture Inc. (10,55 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

.webp)

Dołącz do dyskusji: Brand24 wraca na Facebooka i Instagram, kurs giełdowy mocno w górę