Salutowanie na kanapie i rezygnacja z opłat za dostawę do domu w kampanii Burger Kinga w związku z COVID-19 (wideo)
Burger King ruszył w Stanach Zjednoczonych z kampanią „Stay Home of the Whopper”, w której pokazuje salutujących na kanapie Amerykanów. Wykorzystano w niej materiały przygotowane wcześniej przez agencję FCB do innego projektu marketingowego.
Burger King w swojej reklamie mówi do konsumentów, że ich obowiązkiem obywatelskim jest teraz pozostanie w domu, na kanapie i jedzenie fast foodów.
Marka wymyśliła nowe określenie dla swoich klientów - „potatriots couch”. Spot telewizyjny kampanii został skompilowany z materiału nagranego przed pandemią COVID-19, ale nie został wyemitowany. „Twój kraj wymaga, abyś pozostał na kanapie i zamawiał” - mówi autorytatywny narrator reklamy. "Pozostanie w domu nie tylko sprawia, że wszyscy jesteśmy bezpieczniejsi, ale także sprawia, że jesteś kanapowym ziemniakiem” - dodaje lektor.
Chociaż głównym przesłaniem reklamy jest to, że marka zniesie opłaty za dostawy burgerów zamawianych w aplikacji mobilnej o wartości powyżej 10 dolarów, to zwraca też uwagę na to, że Burger King rozdaje 250 tys. bezpłatnych Whopperów pracownikom służby zdrowia i zachęca konsumentów do przekazywania darowizn za pośrednictwem wiadomości tekstowej na American Nurses Foundation.
Reklama używa luźno i żartobliwie słowa „bohaterowie”, przyznając je tym, którzy „starają się uratować swoją społeczność, dostarczając jedzenie bezpośrednio do nich”.
Nowa kampania pojawia się niedługo po akcji Quarantine Whopper z paryskiej agencji Buzzman dla Burger King France. Chociaż sklepy zostały zamknięte, marka pokazała konsumentom, jak robić własne Whoppery i inne popularne kanapki Burger King w domu przy użyciu składników zakupionych w sklepie.
Materiał filmowy do „Stay Home of the Whopper” został nakręcony zeszłej jesieni dla innej koncepcji kampanii, ale szefowie FCB postanowili zmienić przeznaczenie podczas obecnego kryzysu, który w dużej mierze opóźnił filmowanie i produkcję reklam na całym świecie.
- Pozostawanie na kanapie stało się w tych czasach aktem patriotyzmu, a także świętem pracowników służby zdrowia - powiedział Gabriel Schmitt, dyrektor kreatywny FCB New York.
Idiom „couch potato” sięga lat 70., tej samej epoki, w której telewizja była powszechnie nazywana „rurką boobową”. Artysta z Południowej Kalifornii, Robert Armstrong, stworzył film animowany zatytułowany „The Couch Potatoes” o siedzących, uzależnionych od jedzenia fanach telewizji.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Salutowanie na kanapie i rezygnacja z opłat za dostawę do domu w kampanii Burger Kinga w związku z COVID-19 (wideo)