Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promujące segregowanie odpadów
Koncern Procter & Gamble, właściciel takich marek, jak Areil, Lenor wspólnie z siecią marketów Carrefour rozpoczęły ogólnopolski program „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś”. Będą w niej zachęcać do odpowiedzialnej segregacji odpadów opakowaniowych.
Akcja potrwa do 6 kwietnia br. W jej ramach każdy, kto kupi produkty takich marek, jak Ariel, Fairy, Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Oral B czy Pantene w sieciach Carrefour w całej Polsce, otrzyma eko-worki na śmieci wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu odpadów produkcyjnych z fabryk P&G.
Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26 proc.. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Tylko 40 proc. konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.
- Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter & Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów- komentuje Justyna Rymkiewicz, Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble.
Procter&Gamble dąży do tego, aby do 2030 wszystkie opakowania z jego portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86 proc. opakowań P&G można ponownie przetwarzać.

- Na przykład kapsułki Ariel 3w1, wyposażone są w formułę, która pozwala na pranie w krótkich cyklach i przy bardzo niskiej temperaturze, nawet poniżej 30 stopni, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia wody oraz energii elektrycznej. Co ciekawe, gdyby konsumenci wybierali jedynie cykle prania w niskiej temperaturze, w samej Europie wygenerowaliby oszczędność energii na poziomie bliskim 57proc., co znacząco wpływa na mniejsze zużycie CO2 - dodaje Justyna Rymkiewicz
Eko-worki, które w ramach akcji otrzymują klienci powstały w 100 proc. z przetworzonych surowców, pochodzących z odpadów produkcyjnych fabryk P&G w Polsce, które osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska”, tj. odpady produkcyjne są ponownie przetwarzane i wykorzystywane do produkcji przedmiotów codziennego użytku. W tych wysiłkach firmę wspiera Aminex - lider innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu odpadami, który jest także partnerem wspierającym programu.
Kampania będzie promowana w sklepach sieci Carrefour, na stronach www oraz na kanałach social media partnerów akcji. Za przygotowanie akcji odpowiada Grey Group Poland.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promujące segregowanie odpadów