Coca-Cola testuje pierwszą papierową butelkę
Koncern Coca-Cola ma w planach testy butelki papierowej w ramach długoterminowej strategii całkowitej eliminacji plastiku z opakowań swoich napojów. Jej prototyp jest wykonany przez duńską firmę z bardzo mocnej papierowej skorupy, która wciąż zawiera cienką plastikową wkładkę.

Celem koncernu jest stworzenie butelki w 100 proc. nadającej się do recyklingu i pozbawionej plastiku, która zabezpieczy napoje gazowane przed utratą gazu. Dodatkowo butelka musi być wykonana tak, by nic z opakowania nie przenikało do napoju, bo to nie tylko może zmienić smak napoju, ale też może stanowić niebezpieczeństwo dla zdrowia.
Produkcją papierowej butelki dla koncernu Coca-Cola zajmuje się firma Paper Bottle Company, czyli Paboco. Częścią wyzwania w tym procesie było stworzenie struktury zdolnej wytrzymać siły wywierane przez napoje gazowane - takie jak cola i piwo - butelkowane pod ciśnieniem.
Ponadto papier musi nadawać się do formowania, aby tworzyć różne kształty i rozmiary butelek dla różnych marek oraz pobierać atrament do drukowania etykiet.
Po ponad siedmiu latach pracy laboratoryjnej firma jest teraz gotowa do przeprowadzenia tego lata na Węgrzech testu papierowej butelki - w tym opakowaniu zostanie wprowadzony do sprzedaży napój owocowy koncernu - Adez.
Początkowo będzie to obejmować 2000 butelek rozprowadzanych za pośrednictwem lokalnej sieci detalicznej.
Inni też sięgają po papierowe butelki
Absolut, producent wódki, ma przetestować 2000 swoich papierowych butelek w Wielkiej Brytanii i Szwecji pod kątem wstępnie zmieszanego, gazowanego napoju malinowego. Firma piwowarska Carlsberg buduje również prototypy papierowej butelki piwa.

Próby firm Coca-Cola i Absolut będą pierwszym testem w świecie rzeczywistym, sprawdzającym, czy technologia wytrzymuje trudną logistykę transportu żywności. Ale nawet jeśli testy przebiegną bezbłędnie, prawdziwym wyzwaniem będzie całkowite pozbycie się plastiku. Ponieważ papier nie może wchodzić w bezpośredni kontakt z napojem, planuje się zastosować powłokę roślinną na wewnętrznej stronie butelki.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Coca-Cola testuje pierwszą papierową butelkę