Pizzerie Da Grasso z nowym właścicielem, to były udziałowiec „Rzeczpospolitej”
Norweski koncern Orkla poinformował o zawarciu umowę nabycia 74 proc. udziałów w Da Grasso, franczyzowej sieci pizzerii posiadającej 193 lokale w całej Polsce. Orkla przez lata była obecna u nas także w sektorze prasowym.
Orkla i obecni udziałowcy Da Grasso zobowiązali się nie ujawniać ceny zakupu. Transakcja ma zostać sfinalizowana w IV kwartale.
Jak podano, sprzedaż konsumencka sieci Da Grasso w 2021 r. wyniosła 53 mln euro, co odpowiada około 530 mln koron norweskich. Da Grasso odnotował w tym czasie obroty w wysokości 13,6 mln euro (136 mln koron norweskich), a znormalizowana EBITDA wyniosła 2,5 mln euro (25 mln koron norweskich).
Da Grasso powstało w 1996 roku. Firma ma siedzibę w Łodzi i zatrudnia 51 pracowników. Aktualnymi właścicielkami Da Grasso są Karolina Rozwandowicz (95 proc.) oraz prezes Magdalena Piróg (5 proc.) - obie będą kontynuować działalność w partnerstwie z Orklą.
Orkla jest dostawcą produktów i rozwiązań koncepcyjnych dla rynków konsumenckich, gastronomicznych i piekarniczych w krajach skandynawskich, bałtyckich oraz wybranych rynkach Europy Środkowej i Indii. Firma ma siedzibę w Oslo i jest notowana na tamtejszej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2021 r. grupa odnotowała obroty w wysokości 50,4 mld koron norweskich i zatrudnia około 21,5 tys. pracowników.
Dzięki inwestycji w Da Grasso sieć Orkli będzie się składać z 860 pizzerii franczyzowych w Finlandii, krajach Beneluksu, Niemczech i Polsce.
Orkla w polskiej prasie
Orkla do 2006 roku była też obecna na polskim rynku prasowym: miała 51 proc. udziałów Presspubliki (obecnie Gremi Media) wydającej m.in. „Rzeczpospolitą” i 100 proc. udziałów Orkla Press wydającej m.in. kilkanaście dzienników regionalnych. Jesienią 2006 roku sprzedała te aktywa brytyjskiemu funduszowi Mecom.
W 2011 roku Presspublikę przejął holding Grzegorza Hajdarowicza, a Orkla Press (wówczas działające pod nazwą Media Regionalne) dwa lata później została kupione przez Polska Press.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Pizzerie Da Grasso z nowym właścicielem, to były udziałowiec „Rzeczpospolitej”