Dentsu sprzedaje swoją główną siedzibę w Tokio
Holding reklamowy Dentsu zawarł przedwstępną umowę na sprzedaż budynku swojej siedziby głównej w Tokio. To element szerszej restrukturyzacji biznesu koncernu.
Dentsu zawarło przedwstępną umowę sprzedaży swojej głównej siedziby w Tokio. Nie ujawniono nazwy nabywcy.
Serwis mingtiandi.com podaje, że firma ogłosiła, że jej rada dyrektorów zatwierdziła sprzedaż 48-piętrowej siedziby firmy w Tokio, potwierdzając, że otrzymała ofertę zakupu aktywów w dniu 28 czerwca. Z informacji serwisu wynika, że do końca tego miesiąca Dentsu sfinalizuje umowę kupna-sprzedaży z lokalnym gigantem deweloperskim Hulic za kwotę około 3 miliardów dolarów.
W swoim oświadczeniu dla giełdy w Tokio Dentsu poinformowało, że zamierza wydzierżawić od nowego właściciela tylną powierzchnię w zabytkowej wieży z 2002 roku w dzielnicy Shiodome w oddziale Minato na okres 11 lat.
Po zaksięgowaniu 1,3 miliarda dolarów straty w 2020 roku , Dentsu spodziewa się odnotować zysk w wysokości 800 milionów dolarów po zakończeniu transakcji. Transakcja miałaby jednorazowy pozytywny wpływ na dochód operacyjny w wysokości 87 miliardów jenów japońskich i wygenerowałaby zysk netto przypadający akcjonariuszom w wysokości 59 miliardów jenów japońskich. Po sprzedaży grupa będzie nadal wykorzystywać budynek jako swoją siedzibę.
Z wynajmowanej powierzchni mieliby korzystać pracownicy holdingu - obecnie ok. 20 proc. z nich dojeżdża do biura. Przed wybuchem pandemii w biurze Dentsu pracowało około 9000 pracowników.
Zbudowany na 17 244 metrach kwadratowych z widokiem na Zatokę Tokijską, Dentsu Building ma całkowitą powierzchnię 231 701 metrów kwadratowych
O planie sprzedaży siedziby holdingu po raz pierwszy poinformowano w styczniu tego roku. Dentsu wyznaczyło JLL do pomocy w sprzedaży aktywów potencjalnym inwestorom.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Dentsu sprzedaje swoją główną siedzibę w Tokio