Dino Polska wchodzi w e-commerce. Inwestuje w drogerię internetową
Właściciel sieci sklepów Dino zawarł przedwstępną umowę kupna 75 proc. udziałów drogerii internetowej eZebra.pl. Planuje w nią zainwestować 61 mln zł.
Umowa przejęcia 75 proc. udziałów eZebra.pl przez Dino Polska ma zostać sfinalizowana do końca marca przyszłego roku, o ile zgodę na transakcję wyrażą prezes UOKiK oraz bank kredytujący JTG Polska, jedną ze spółek zależnych e-drogerii.
Na mocy umowy Dino Polska zapłaci ok. 61 mln zł, z czego 49,5 mln zł trafi do obecnych udziałowców eZebra.pl, a 11,5 mln zł jako zapłata za nowe walory przejmowanej spółki ma wesprzeć jej dalszy rozwój. Zaznaczono, że ostateczna cena zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra i jej dwóch spółek zależnych: JTG Polska (zajmuje się logistyką: ma magazyn, świadczy usługi magazynowe i wysyłkowe) i 3BOOM.
W ramach umowy Dino Polska ma opcję call, czyli prawo do kupna pozostałych udziałów eZebra, a obecni właściciele - prawo do sprzedania ich Dino (opcja put). Obie opcje będą obowiązywać przez 6 miesięcy od upływu odpowiednio 5 lat i 6 miesięcy (w przypadku opcji call) oraz 5 lat i 9 miesięcy (w przypadku opcji put) od realizacji transakcji.
- Cena za udziały w ramach opcji została ustalona jako 25 proc. z kwoty stanowiącej iloczyn wyniku EBITDA eZebra za rok poprzedzający realizację opcji oraz mnożnika 9 w przypadku Opcji Call i 8 w przypadku Opcji Put, w obu przypadkach pomniejszonej o zadłużenie netto eZebra - zaznaczono w komunikacie Dino Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dino Polska podkreśliło, że chce razem z założycielami i obecną kadrą menadżerską przejmowanych spółek działać „w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce”. Założyciele eZebra pozostaną w zarządzie spółki.
Dino na razie bez sprzedaży internetowej
W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Dino Polska zwiększyła wpływy sprzedażowe o 34 proc. do 6,55 mld zł i zysk netto z 273,1 do 362,2 mln zł. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 20,3 proc.
Na koniec czerwca sieć Dino liczyła 2 272 sklepów, w pierwszym półroczu przybyło ich 116. Firma jak dotąd nie ma żadnej platformy e-commerce’owej.
Takie platformy mają natomiast od kilku lat jej główni konkurenci w segmencie dyskontów: Lidl i Biedronka. Obie firmy sprzedają w internecie produkty spoza kategorii spożywczej, m.in. odzież, wyposażenie domu i elektronikę, e-sklep Biedronki działa pod szyldem Biedronka Home.
Do właściciela Biedronki, portugalskiego koncernu Jeronimo Martins, należy też sieć drogerii Hebe mająca własną platformę e-commerce.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Dino Polska wchodzi w e-commerce. Inwestuje w drogerię internetową