Wellman przed Wojciechowską najcenniejsza reklamowo, mocno w dół Lewandowski i Błaszczykowski
Dorota Wellman jest najcenniejszą reklamowo polską gwiazdą, wyprzedzając Martynę Wojciechowską, Małgorzatę Kożuchowską i Barbarę Kurdej-Szatan. Z dziennikarzy w pierwszej dziesiątce znalazł się też Marcin Prokop, natomiast poza TOP25 wypadli Jakub Błaszczykowski i Robert Lewandowski.
W badaniu zrealizowanym przez MediaCom Warszawa dla magazynu „Forbes” Dorota Wellman uzyskała 121 punktów. W badaniu wzięto pod uwagę różne kryteria wizerunku gwiazd z trzech głównych obszarach: siła (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami. Łączne wyniki określono jako indeks wpływu.
Dziennikarka TVN od kilku miesięcy reklamuje sieć telekomunikacyjną T-Mobile. Od jesieni 2015 do początku ub.r. wspólnie z Karolem Okrasą występowała w kampaniach Lidla, w wcześniej promowała też m.in. Activię. Łącznie 500 tys. zł honorariów za udział w reklamach tych dwóch marek przeznaczyła na cele charytatywne.
Wellman od czasu do czasu bierze też udział w akcjach społecznych. Od lutego do czerwca br. była ambasadorką marketingową i dyrektor kreatywną miesięcznika „Well” (Wydawnictwo Bauer).
Za Wellman - Wojciechowska, Kożuchowska i Kurdej-Szatan
W badaniu MediaComu na kolejne miejsca zajęły dziennikarka Martyna Wojciechowska (120 pkt) oraz aktorki Małgorzata Kożuchowska i Barbara Kurdej-Szatan (po 116 pkt). Wojciechowska wiosną br. została ambasadorką marketingową kosmetyków Pantene. Wspólnie z córką wystąpiła w kilku reklamach Play, promowała też własną kolekcję biżuterii W.Kruk. Od kilku lat pojawia się w kampaniach wody Żywiec Zdrój, niedawno została skrytykowana za chwalenie jej plastikowych butelek.
Małgorzata Kożuchowska od kilku lat występuje w kampaniach kosmetyków Avon (ostatni spot z jej udziałem nagrano w Bangkoku), firmy ubezpieczeniowej Aviva i centrum handlowego Bonarka. Natomiast Barbara Kurdej-Szatan popularność zyskała dzięki obecności od ponad pięciu lat z spotach Play. Ponadto wspólnie z Sebastianem Karpielem-Bułecką promowała obuwie Wojas.
W drugiej piątce rankingu jest dwoje dziennikarzy: Marcin Prokop i Katarzyna Dowbor (po 114 pkt). Prokop w ub.r. reklamował parówki Berlinki i Radio Złote Przeboje, a wcześniej promował m.in. Play i T-Mobile. Dowbor wystąpiła w kampaniach kremu do protez Corega, oleju z kryla MegaRed i preparatu do roślin doniczkowych Substral.
Przed nimi znaleźli się kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (115 pkt) i aktorka Maja Ostaszewska (114 pkt). Hołowczyc od wielu lat promuje zegarki Atlantic, a w ub.r. wystąpił też w kampanii klocków hamulcowych Breck. Ostaszewska w br. wspólnie z Magdaleną Cielecką reklamuje biżuterię W.Kruk, a wcześniej wspólnie z Piotrem Stramowskim wystąpiła w kampanii T-Mobile.
Kraśko i Hołownia atrakcyjniejsi reklamowo od Chodakowskiej
Na liście jest jeszcze sporo dziennikarzy i prowadzących programy telewizyjne. Kucharz Karol Okrasa jest 9. ze 113 pkt. Od połowy 2012 roku do wiosny br. występował w reklama Lidla, kolejno u boku Pascala Brodnickiego, Doroty Wellman i Darii Ładochy. W kwietniu firma zakończyła tę serię reklam, w nowych pokazuje codzienne życie swoich klientów.
Dorota Szelągowska otrzymał 111 pkt (11. miejsce), Szymon Hołownia - 110 pkt (12. miejsce), a Piotr Kraśko, Grażyna Torbicka i Katarzyna Bosacka - po 108 pkt (dało to 14.-16. pozycję). Hołownia nie reklamował marek komercyjnych, Kraśko jako dziennikarz informacyjny nie może występować w takich kampaniach. Torbicka od ponad dwóch lat jest ambasadorką marketingową kosmetyków L'Oréal Paris (wiosną br. rozszerzono współpracę). Katarzyna Bosacka jesienią ub.r. wzięła udział w kampanii Philips Lighting o wpływie oświetlenia na wzrok, a Szelągowska promowała m.in. Ceramikę Paradyż, sklepy Komfort, Surface Pro i Castoramę.
Ewa Wachowicz i Michel Moran ze 107 pkt zajęli razem z Januszem Gajosem, Adamem Małyszem, Beatą Tyszkiewicz i Ewą Chodakowską miejsca 17-22. Wachowicz właśnie reklamuje przyprawy Appetita i napój Coca-Cola, natomiast Moran promował m.in. sprzęt AGD Samsung, przekąski Lisner oraz hurtownie Makro.
Listę uzupełniają aktorzy Marcin Dorociński (112 pkt), Katarzyna Zielińska (109 pkt), Bożena Dykiel (106 pkt) i Katarzyna Skrzynecka (106 pkt) oraz sportsmenka Justyna Kowalczyk (106 pkt).
Lewandowski i Błaszczykowski poza TOP25
Bardzo duże spadki w skali roku zanotowali Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski, którzy w ogóle nie znaleźli się w tegorocznym rankingu. Tymczasem rok temu Błaszczykowski był na 3. miejscu, a Lewandowski - na 12.
Ich spadek to oczywiście pokłosie słabej gry polskiej reprezentacji na mundialu. Przed turniejem obaj zawodnicy byli jednymi z głównych bohaterów kampanii sponsorów naszej drużyny (na czele z Lotosem). Błaszczykowski promował też sieć Play i chipsy Lay’s, Lewandowski w br. podpisał międzynarodowy kontrakt reklamowy z Oshee, po tym jak zakończył współpracę z Coca-Colą.
Robert Lewandowski jest też międzynarodowym ambasadorem m.in. marek Huawei, Gillette i head&shoulders. W maju podpisał umowę z agencją Lagardère Sports, która będzie odpowiadała za komercyjne wykorzystywanie jego wizerunku poza Polską.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wellman przed Wojciechowską najcenniejsza reklamowo, mocno w dół Lewandowski i Błaszczykowski
Sorry, ale na tej liscie " gwiazd " za takie mozna uznac Gajosa, Tyszkiewicz, Kowalczyk.
Reszta to ....