Edipresse Polska zwalnia 31 osób, obniżka pensji i czasu pracy o 20 proc. na 6-8 miesięcy
Wydawnictwo Edipresse Polska rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl Edipresse Polska uzasadniło, że na zwolnienia i obniżkę zdecydowało się „w związku z negatywnymi trendami na rynku reklamowym, które są skutkiem epidemii koronawirusa i związanymi z nimi ograniczeniami administracyjnymi”.
Firma zaznaczyła, że obniżka wynagrodzenia i czasu pracy o 20 proc. obejmuje wszystkie stanowiska w firmie, w tym kadrę menedżerską z całym zarządem. Nie dotyczy natomiast osób zarabiających poniżej 4 tys. zł brutto miesięcznie.
- Podjęliśmy przez ostatnie tygodnie wiele działań oszczędnościowych w naszych spółkach, ograniczyliśmy wydatki promocyjne i inwestycyjne oraz renegocjowaliśmy szereg umów z dostawcami. Kolejnym koniecznym krokiem jest decyzja o redukcji zatrudnienia oraz o przejściowym obniżeniu czasu pracy i wynagrodzeń wszystkich naszych pracowników - opisuje Alicja Modzelewska-Warec dyrektor generalna Edipresse Polska.
- Te działania mają na celu złagodzenie negatywnych konsekwencji epidemii i są konieczne dla bezpiecznego przeprowadzenia naszej firmy przez czas kryzysu w branży mediowej - podkreśla.
Sprzedaż prasy i książek spadła w marcu o 21 proc., a odzieży o 50 proc. Skokowy wzrost udziału e-commerceEdipresse z ponad 20 magazynami i przeszło 200 pracownikami
W 2018 roku grupa kapitałowa Edipresse Polska zanotowała 175,04 mln zł przychodów (po spadku o 5,9 proc. w skali roku) i 9,91 mln zł straty netto.
W samej spółce Edipresse Polska było zatrudnionych na etacie 210 pracowników: 133 w pionach administracji i 77 w redakcjach. W skali roku liczba pracowników zmalała o 12, przy czym o ile przybyły cztery osoby w administracji, o tyle ubyło 16 osób w redakcjach.
Firma wydaje ponad 20 tytułów prasowych z pięciu kategorii tematycznych: people („Party” i „Flesz”), luksusowe („Viva!”, „Uroda Życia”, „Viva! Moda”), true story (m.in. „Prawdziwe Życie”, „Cienie i Blaski”, „Uczucia i Tęsknoty”, „Zawsze Miłość”, „Okruchy Życia”), dla rodziców („Mamo To Ja”, „Będę Mamą”, „Twoje Dziecko”, „Przedszkolak”) oraz hobbystyczne („Wędkarstwo 360”, „Joga”).
Do Edipresse Polska należą serwisy internetowe - oprócz witryn magazynów drukowanych także m.in. Polki.pl, Wizaz.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, Remontuj.pl i PomoceDomowe.pl. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. witryny internetowe firmy zanotowały 8,07 mln użytkowników i 83,98 mln odsłon.
Obniżki i zwolnienia w prasie, internecie i radiu
Pod koniec zeszłego tygodnia Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób, m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorów oraz parę osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Ponadto w firmie planowane jest obniżenie wynagrodzeń pozostałych pracowników.
Agora uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Ponadto zapowiedziała zwolnienia grupowe w swojej spółce zależnej Goldenline, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.
W połowie kwietnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Pod koniec zeszłego tygodnia szefostwo firmy wycofało się z tych ustaleń. Zdecydowało, że część pracowników będzie miała obniżone pensje o 20 procent, część szefostwo skieruje na tzw. przestój ekonomiczny objęty 50-procentową obniżką pensji.
Wydawnictwo Bauer w tym tygodniu zdecydowało o obniżce pensji dla współpracowników "Chwili dla Ciebie". Prezes firmy Tomasz Namysł w zeszłym tygodniu zapewnił pracowników, że nie są planowane żadne zwolnienia.
Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.
Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.
W zeszłym tygodniu zarząd Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.
Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Edipresse Polska zwalnia 31 osób, obniżka pensji i czasu pracy o 20 proc. na 6-8 miesięcy