Kampania Przeciw Homofobii i Facebook we wspólnej akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" pomagają młodym osobom LGBT+
Kampania Przeciw Homofobii i Facebook ruszają ze wspólną akcją społeczną "Na wyciągnięcie ręki", która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+. Dodatkowo ma wskazać, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

Sytuacja młodych osób LGBT+ w Polsce jest alarmująca. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Kampanię Przeciw Homofobii i Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW aż 70 proc. z nich choć raz doświadczyło przemocy psychicznej lub fizycznej. Ponad połowa z nastolatków LGBT+ mierzy się z depresją, a prawie 70 proc. ma myśli samobójcze. Stan psychiczny młodych osób ze społeczności LGBT+ pogorszył się wraz z pandemią.
Aż 80 proc. twierdzi, że czas przymusowej izolacji, spędzony w często homo- lub transfobicznym domu, negatywnie wpłynął na ich dobrostan psychiczny. Znajduje to odzwierciedlenie w liczbie osób zgłaszających się po pomoc do organizacji społecznych, w tym m.in. do Kampanii Przeciw Homofobii, która znacznie wzrosła wraz z pandemią.
W ramach akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" do sieci trafiła seria spotów wideo. Ich bohaterkami i bohaterami jest aż 17 młodych osób ze społeczności, które reprezentują wszystkie literki z akronimu LGBTQIAP – lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe, aseksualne i panseksualne. Pojawią się też nagrania z psycholożkami i psychologami, którzy wytłumaczą m.in. jak radzić sobie z izolacją w czasie pandemii i co robić, gdy dopadnie kogoś poczucie beznadziei.
"Na wyciągnięcie ręki" to również strona internetowa nawyciagnieciereki.pl, na której zebrano kontakty do organizacji społecznych świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną.
Kampania Przeciw Homofobii i Facebook pomagają młodym LGBT+
- Kluczowe dla młodzieży LGBT+ jest świadomość, że to jak siebie przeżywają nie jest odosobnione. Wiedza na temat tego, gdzie szukać pomocy może uratować niejedno życie. To, co często jest przyczyną chronicznego poczucia bezsensu i depresji to myśl, że funkcjonuje się w pełnej izolacji i nie ma nikogo, kto może nam pomóc. Wiele młodych osób oraz ich rodziców nie wie gdzie należy zgłosić się po pomoc, a szukanie wsparcia dla osób LGBT+ jest o tyle trudniejsze, że osoby te często odbijają się od gabinetów i miejsc, w których nie mogą uzyskać profesjonalnej pomocy właśnie w tematyce pracy z osobami LGBT+. Dlatego tak ważne są działania informacyjne i takie akcje społeczne jak Na wyciągnięcie ręki, która daje młodym osobom LGBT+ wsparcie i wskazują, gdzie mogą znaleźć pomoc - wyjaśnia psycholożka, Wiola Jaworska.
Akcja społeczna Na Wyciągnięcie Ręki powstała z inicjatywy Kampanii Przeciw Homofobii oraz Facebooka.
Za kreację kampanii i produkcję treści wizualnych odpowiada agencja Pacyfika, a za reżyserię spotów Antoni Ferency. Za koordynację projektu i PR odpowiada agencja H+K Strategies. Za produkcję spotów video odpowiada Film Produkcja. Za postprodukcję spotów Human Ark. Za landing page kampanii - Rewire.Studio.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Kampania Przeciw Homofobii i Facebook we wspólnej akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" pomagają młodym osobom LGBT+
Człowiek, nie ideologia.
Rzecz jasna bezinteresownie i z dobrego serca. Jak zwykle.