Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy
Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.

Gigant technologiczny ogłosił, że będzie kontynuował współpracę z niezależną agencją Wieden + Kennedy, ale jednocześnie rozszerza współpracę z Leo Burnett (Publicis Groupe) oraz zatrudnia dodatkowo do współpracy agencje Ogilvy, BBDO i Droga5.
Poinformowano, że agencje zostały wybrane na podstawie ich zdolności do „tworzenia ponadczasowych marek”, z uwzględnieniem m.in. zdobytych nagród.
Facebook nadal globalnie obsługiwać będzie agencja Wieden + Kennedy, odpowiedzialna za kampanię „Więcej razem”.
Agencja Leo Burnett zajmie się z kolei pracami dla aplikacji Messenger. Facebook uzasadnił, że o jej wyborze zdecydowały „strategiczna siła i kreatywne przywództwo” jako doskonałe narzędzie do rozwiązywania problemów komunikatorów w zakresie prywatności i interoperacyjności.
Ogilvy będzie natomiast pierwszą kreatywną agencją Instagrama.
Do obsługi reklamowej innej platformy komunikacyjnej Facebooka WhatsApp wybrano agencję BBDO , a zdecydowała o tym „wielka siła” agencji na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia.
Droga5, część Accenture Interactive, zajmie prowadzenie na „korporacyjnej narracji” Facebooka.
Wewnętrzny kreatywny zespół Facebooka - Creative X - skupi się na „platformie, wydarzeniach, doświadczeniach, stronach internetowych i postach społecznościowych”.
Agencje współpracujące z Facebookiem będą również musiały pracować z programem 4A, a w szczególności programem Multicultural Advertising Intern Programme - znanym jako MAIP - który rozwija talenty w branży marketingowej i reklamowej.
W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy