FMCG i farmaceutyki reklamowo w górę, telekomunikacja i media - w dół
W I półroczu br. najbardziej wzrosły w Polsce wydatki reklamowe firm z sektorów FMCG i farmaceutycznego – wynika z danych MPG. Natomiast budżety marketingowe zmniejszali reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej oraz mediów i kultury.
Od stycznia do czerwca bieżącego roku na reklamy produktów do użytku domowego wydano w Polsce netto ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej – szacuje dom mediowy MPG. Natomiast budżety marketingowe marek farmaceutycznych i leków oraz żywności wzrosły o ponad jedną trzecią. Na reklamy komputerów oraz sprzętu audio i wideo przeznaczono prawie 20 proc. więcej niż rok wcześniej, a w branży motoryzacyjnej ten wzrost przekroczył 15 proc.
Z drugiej strony ponad 13-procentowy spadek wydatków reklamowych nastąpił w minionym półroczu w sektorze mediów, książek i płyt CD/DVD. Natomiast o 7 proc. ograniczyły swoje budżety reklamowe firmy z branży telekomunikacyjnej.
Ogólna wartość polskiego rynku reklamowego w I połowie bieżącego roku była według szacunków MPG o 11,7 proc. większa niż rok wcześniej, wynosząc dokładnie 4,127 mld zł netto (więcej).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: FMCG i farmaceutyki reklamowo w górę, telekomunikacja i media - w dół