Frisco z wolniejszym wzrostem. Zyskało 15 proc. klientów
W pierwszym kwartale 2025 roku e-sklep spożywczy Frisco, należący do Eurocashu, zwiększył przychody o 17 proc., dzięki wzrostowi liczby klientów i zrealizowanych przez nich zamówień.

Przychody Frisco w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosły 154 mln zł, o 17 proc. więcej niż przed rokiem (131 mln). Złożył się na to wzrost r/r liczby aktywnych klientów platformy o 15 proc. i zrealizowanych przez nich zamówień o 19 proc. (w sprawozdaniu Eurocashu nie podano liczb klientów i zamówień).
Natomiast średni koszyk zakupowy na Frisco nieznacznie zmalał – o 2 proc. do 319 zł. W prezentacji dla inwestorów wskazano, że platforma skupiała się na wzmacnianiu lojalności i pozyskiwaniu klientów w celu optymalizacji działania nowego magazynu w Warszawie.
CZYTAJ TEŻ: Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata
W 2024 roku Frisco notowało większy wzrost. Jego przychody poszły w górę o 23 proc. do 533 mln zł. Były prawie dwa razy wyższe niż w 2021 roku, gdy wyniosły 278 mln.

Mniej sklepów Duży Ben
W strukturze grupy Eurocash platforma Frisco wchodzi w skład segmentu Projekty, obejmującego też sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ta w pierwszym kwartale br. wypracowała wzrost przychodów o 5 proc. do 114 mln zł.
Tu również dynamika była niższa niż w 2024 roku, kiedy wpływy poszły w górę o 17 proc. do 481 mln zł. Z kolei w 2022 roku wpływy sieci wyniosły 296 mln zł, rok wcześniej – 182 mln, a w 2020 roku – 114 mln. Natomiast sprzedaż porównywalna w sklepach Duży Ben w zeszłym kwartale zwiększyła się o 8 proc.
Liczba placówek sieci w ciągu roku zmalała o 32: z 426 na koniec marca ub.r. do 394 rok później. W prezentacji podano, że zamkniętych zostało łącznie 40 nierentownych sklepów.
Cały segment Projekty w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów r/r o 7,2 proc. do 273,7 mln zł. Jego strata EBITDA nieznacznie zmalała – z 12,2 do 11,5 mln zł. W prezentacji zaznaczono, że rentowność obniżyły dalsze koszty ekspansji Frisco i sieci Duży Ben.

Eurocash wciąż ze stratą
Grupa Eurocash zanotowała r/r/ spadek łącznych przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 6,87 mld zł. Strata operacyjna pogłębiła się z 12,51 do 28,88 mln zł, a strata z działalności kontynuowanej – z 78,69 do 82,11 mln.
Natomiast dzięki przeniesieniu sieci saloników Inmedio do działalności zaniechanej (Eurocash planuje sprzedać posiadany pakiet jej udziałów) zysk netto holdingu minimalnie zmalał – z 87,29 do 87,14 mln zł.

Po publikacji tych danych akcje Eurocashu na czwartkowej sesji giełdowej staniały o 15,3 proc. Na zakończeniu notowań kurs wynosił 9,60 zł, o 25,1 proc. mniej niż 12 miesięcy temu.

Dołącz do dyskusji: Frisco z wolniejszym wzrostem. Zyskało 15 proc. klientów