FTC domaga się od Volkswagena odszkodowań za wprowadzające w błąd reklamy silników diesla (wideo)
Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych złożyła do sądu federalnego pozew przeciwko koncernowi Volkswagena. Domaga się, by producent samochodów zapłacił odszkodowania Amerykanom, którzy kupili auta tej marki z silnikami diesla reklamowanymi jako „Clean Diesel”.
Chodzi konkretnie o modele zakupione lub wzięte w leasing, a wyprodukowane w latach 2008-2015, w których - jak się okazało kilka miesięcy temu - producent zaniżał dane na temat emisji spalin, a które promował w wielu swoich kampaniach używając hasła „Clean Diesel”. FTC chce, by wydany przez sąd wyrok zapobiegł także w przyszłości prowadzeniu przez Volkswagena kampanii reklamowych, które mogą wprowadzać w błąd.
Wydane w środę przez FTC oświadczenie o skardze do sądu dotyczy konkretnie serii reklam, których autorem jest agencja Deutsch z Los Angeles.
FTC tłumaczy, że w reklamach tych samochody Volkswagena z silnikami diesla promowane były jako przyjazne środowisku, że mają niską emisję spalin, że ich wartość przy odsprzedaży jest wysoka.
Federacja nie określiła kwoty odszkodowania, jakiej domaga się dla tych Amerykanów, którzy kupili auta VW. Zostawiła to decyzji sądu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: FTC domaga się od Volkswagena odszkodowań za wprowadzające w błąd reklamy silników diesla (wideo)