Fundacja Kornice na plakatach poucza o rozwodach
Fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" z Kornic rozpoczęła emisję nowej kampanii społecznej. Na billboardach pojawiła się tylko tekst o statystykach dotyczących rozwodów.
Na plakatach Fundacji "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" z Kornic cytowane są statystyki ze Stanów Zjednoczonych, mówiące o tym, że rozwodem częściej kończą się małżeństwa cywilne niż kościelne. Za to trwalsze, zdaniem autorów badań, mają być związki par chodzących regularnie do kościoła i odbywających wspólną modlitwę.
Na billboardach nie ma żadnych grafik, a jedynie ciągły tekst:
"Badania wykonane parę lat temu w USA pokazują, że 50% małżeństw cywilnych kończy się rozwodem, małżeństw sakramentalnych rozpada się 33%.W przypadku kościelnych małżonków, którzy chodzą razem regularnie do kościoła, to już tylko 2%. Spośród małżeństw kościelnych, które chodzą do kościoła i wspólnie się modlą, rozwodzi się tylko jedno na tysiąc".
Pierwsze billboardy można zobaczyć m.in. w Warszawie.
Jak Wam się podoba nowy billboard Fundacji Kornice? pic.twitter.com/wsOOkS1nDk
— Tygodnik NIE (@TygodnikNIE) August 30, 2022
Fundacja Kornice pytała "Gdzie są te dzieci", negatywnie o rozwodach
To nie pierwszy raz, kiedy Fundacja Nasze Dzieci podejmuje w swojej działalności tematykę rozwodów. Organizacja promowała minicykl "Rozwód ? SOS !", w którym mediatorka związana z Polskim Forum rodziców tłumaczyła, na czym polegają mediacje przy rozstaniu małżeństwa. "Czy rozwód zawsze jest najlepszym rozwiązaniem ? Co można zrobić, by mu zapobiec ?" - pytała w swoim tekście fundacja. Na stronie fundacji z Kornic znajdziemy także inne publikacje o rozwodach, są tam prezentowane jako pochopne, nieroztropne decyzje z przykrymi konsekwencjami dla eks-małżonków.
Z billboardów wynikało, że w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku polska rodzina miała sześcioro dzieci, w latach osiemdziesiątych czworo, a obecnie statystycznie to 2,5 dziecka na rodzinę. Plakat zestawia także flagę Polski oraz wizerunek niemowlęcia.
Organizacja w przeszłości przeprowadziła kontrowersyjną kampanię "Kochajcie się mamo i tato". Przedstawiała ona płód i napis "życie" w różnych językach. Billboardy zaczęły pojawiać się jesienią 2020 roku, po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego zakazującego w praktyce legalnego przerywania ciąży w Polsce.
Jak podały aktywistki Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska - tylko do 1 lutego 2021 roku "Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" mogła wydać na kampanię "Kochajcie się mamo i tato" nawet 5.5 mln zł.
W maju br. Fundacja "Nasze Dzieci" prowadziła intensywną kampanię z billboardami "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie" i rysunkiem hostii.
Zobacz: Organizacje LGBT zebrały pół miliona zł na akcję billboardową "Kochajcie mnie mamo i tato"
Fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" działa od 2018 roku, jej fundatorem jest działająca tam firma Eko-Okna, w ostatnich latach obecna w zestawieniu stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika „Forbes”.
Do jesieni ub.r. prezesem Fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara był Mateusz Kłosek, właściciel i członek rady nadzorczej Eko-Okien. Przed rokiem Kłosek znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg „Forbesa” z majątkiem szacowanym na 674 mln zł. Od wiosny 2020 do połowy ub.r. Mateusz Kłosek był w radzie nadzorczej Wydawnictwa Agape, które od dwóch dekad wydaje dwumiesięcznik „Miłujcie się!”.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Fundacja Kornice na plakatach poucza o rozwodach