Gdańsk wyda 800 tys. zł na social media, chce mieć profil na TikToku
Władze Gdańska wybierają w przetargu agencję, która zajmie się do końca 2022 roku obsługą aktywności miasta w mediach społecznościowych. Budżet zlecenia wynosi 800 tys. zł. Miasto chce pojawić się na platformie TikTok.
Przetarg obejmuje obsługę gdańskich mediów społecznościowych w zakresie oficjalnych kanałów zarządzanych przez Miasto Gdańsk na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Spotify oraz założenie i prowadzenie kanału miasta na TikToku.
Celem tego ma być wsparcie wizerunkowe marki Gdańsk, zwiększenie świadomości gdańszczanek i gdańszczan na temat wydarzeń i atrakcji w mieście, zainteresowanie turystek oraz turystów zagranicznych ofertą Gdańska o charakterze rozrywkowo-kulturalnym, aktywizacja społeczności lokalnej oraz zapewnienie stałego kontaktu z nią.
Wybrana w przetargu agencja zajmie się administrowaniem oficjalnymi kanałami miasta Gdańska w mediach społecznościowych, stałym doradztwem związanym z obecnością Gdańska w social mediach, jak również sprawnym reagowaniem na zmiany istniejących trendów i zasad funkcjonowania poszczególnych kanałów oraz dyspozycyjność w sytuacjach kryzysowych.
Agencja ta będzie też odpowiadać za prowadzenie w cyklach miesięcznych kampanii reklamowych na portalu facebook.com lub/i na Twitterze nie przekraczających budżetu 5000 zł brutto miesięcznie.
Ponadto do jej obowiązków należeć będzie założenie nowego kanału na TikToku oraz koordynowanie i współpraca z mikroinfluenserami, przygotowanie 2 produkcji filmowych miesięcznie - od 30 sek-2 minut związanych z życiem miasta.
Władze Gdańska oczekują publikacji 90 - 120 postów/zdjęć miesięcznie na Facebooku, takiej samej liczby publikacji na Twitterze, min. 30 postów/zdjęć miesięcznie na Instagramie, min. 1 playlisty miesięcznie na Spotify oraz od 2 do 4 autorskich lub mikroinfluenserskich publikacji w miesiącu, z możliwością zwiększenia lub zmniejszenia tej liczby, w zależności od bieżących potrzeb na TikToku.
Gdańsk w przetargu dostał jedną ofertę
Na wszystkie te działania władze Gdańska przeznaczą 800 tys. zł brutto, a z wybraną agencją będą pracować do końca 2022 roku.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęła jedna oferta - od agencji Personal PR, która zaproponowała kwotę 774,9 tys. zł.
- Trudno ocenić budżet, ponieważ z treści nie wynika, czy w ramach obsługi, mamy tylko publikację treści i moderację, czy również tworzenie contentu. Dodatkowo niewiadomą są koszty współpracy z influencarami na TikToku. Koszty te mogą być bardzo różne, co będzie miało istotny wpływ na koszt obsługi tego profilu. Zarówno w przypadku Spotify i TikTok, nie wiemy, jaki będzie na to pomysł. Listy na Spotify obserwuje 350 osób, a więc widać, że kanał nie jest istotny z punktu widzenia miasta. To samo może dotyczyć TikToka, bo z jednej strony wymaga on innego podejścia zarówno co do formy materiałów jak i do sposobu komunikacji, z drugiej zaś nie zaplanowano wsparcia budżetowego - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Fordoński, head of paid social w MullenLowe MediaHub.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Gdańsk wyda 800 tys. zł na social media, chce mieć profil na TikToku