Agencja GetHero mniej zyskowna
W ub.r. agencja influencer marketingowa GetHero zwiększyła przychody o 12,7 proc. do 53,4 mln zł. Jej koszty operacyjne podskoczyły o prawie 20 proc., przez co zysk netto zmalał z 3,64 do 1,68 mln zł.
Wpływy sprzedażowe netto GetHero poszły w górę z 48,11 do 56,66 mln zł, a ujemny wynik ze zmiany stanu produktów pogłębił się z -729 tys. do 3,25 mln zł. Przychody krajowe zwiększyły się z 29,36 do 44,33 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 18,75 do 12,33 mln zł.
W sprawozdaniu agencja podkreśla, że obsługuje głównie kampanie z udziałem youtuberów i tiktokerów, mając „zawarte umowy na wyłączną obsługę kilkudziesięciu znaczących twórców internetowych, między innymi w oparciu o ich kanały, produkuje i przeprowadza kampanie marketingowe”
Działalność operacyjna GetHero kosztowała w ub.r. 51,11 mln zł, o 19,7 proc. więcej niż przed rokiem (42,69 mln zł). Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych wzrosły z 38,47 do 45,15 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wyniosły w ub.r. 4,44 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 576,9 tys. zł. Rok wcześniej było to, odpowiednio, 3,19 mln i 347,3 tys. zł.
Koszty amortyzacji wzrosły z 507,3 do 625 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - ze 183,4 do 253 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny GetHero zmalał z 4,53 do 2,05 mln zł, a zysk netto - z 3,64 do 1,68 mln zł. Agencja nie wypłaci dywidendy swojemu właścicielowi - niemieckiemu koncernowi Webedia Group, cały zeszłoroczny zysk przeznaczono na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Agencja GetHero mniej zyskowna