GlaxoSmithKline Consumer Healthcare wybrał 9 agencji do globalnej obsługi reklamowej
Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline Consumer Healthcare skonsolidował globalną obsługę marketingową w dziewięciu agencjach. Dla firmy pracować będą teraz Saatchi&saatchi, Grey, Havas, Edelman, McCann Health, Ogilvy Commonhealth, Weber Shandwick, WPP Digital i Geometry.
Przegląd globalnego budżetu GSK rozpoczęło jesienią ub.r. Zaprosiło do niego nie tylko agencje, z którymi dotychczas firma współpracowała, ale również inne. Ich nazw jednak nie podano. GSK zwłaszcza w zakresie kreacji pracowało z różnymi agencjami przy obsłudze swoich marek. I tak np. dla marek Sensodyne i Panado pracowała agencja Grey, a dla Aquafresh - TBWA.
Teraz GSK zdecydowało, że obsługą reklamową wszystkich jego brandów zajmą się agencje Grey oraz Saatchi&Saatchi. Weber Shandwick wybrano do obsługi w zakresie reklamy, internetu, content marketingu i PR, Havas - reklamy, internetu i contentu, WPP Digital - internetu, Edelman - contentu i PR, McCann Health i Ogilvy Commonhealth - marketingu medycznego, Geometry - shopper marketingu.
Wszystkie te agencje wcześniej już pracowały dla GSK, teraz jednak rozszerzono zakres współpracy z nimi.
W przeglądzie ofert uczestniczyły też agencje TBWA Worldwide, DDB oraz CHI&Partners, ale ostatecznie odpadły. Obsługą mediową GSK nadal zajmować się będą domy mediowe PHD (Omnicom) i GroupM (WPP).
Wybrane przez koncern agencje skupią się na obsłudze siedmiu kluczowych marek należących do koncernu: Sensodyne, Parodontax, Poligrip. Voltaren, Panadol, Theraflu i Otrivin oraz 12 tzw. core brandów, wśród których są m.in. Zovirax, Fenistil, Excedrin.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: GlaxoSmithKline Consumer Healthcare wybrał 9 agencji do globalnej obsługi reklamowej