H&M przetestuje opłatę za zwrot zakupów internetowych
Szwedzki koncern odzieżowy H&M w kilku krajach testowo wprowadzi opłatę za zwrot produktów kupionych w jego sklepach internetowych.
Helena Helmersson, szefowa H&M, podczas telekonferencji z analitykami nie wskazała, w których krajach firma będzie testowała opłatę za zwrot zakupów internetowych ani ile będzie wynosić ta opłata.
Nie wiadomo oczywiście, czy płatność zostanie wprowadzona na stałe. - Wszystko zależy od tego, jak zostanie przyjęta przez klientów. Przeprowadzamy testy, żeby sprawdzić, czy usługa może trafić na szybką ścieżkę - zaznaczyła Helmersson.
Koncern nie wyznaczył sobie określonego czasu na testowanie nowej opłaty. Zwroty zakupów w sklepach stacjonarnych pozostaną bezpłatne.
Nowa płatność to jedno z rozwiązań mających przynieść H&M oszczędności. Szefowa koncernu zapowiedziała też przegląd zakupów różnych usług oraz wydatków na biura i podróże służbowe. Z kolei Nils Vinge, szef relacji inwestorskich w firmie H&M, zaznaczył, że co prawda ceny sprzedanej odzieży poszły w górę, ale „oczywiście nie rekompensuje to w pełni silnej presji w kosztach zaopatrzenia".
H&M z niższym zyskiem
W minionych trzech kwartałach finansowych, od grudnia ub.r. do sierpnia, grupa kapitałowa H&M osiągnęła wzrost sprzedaży o 13 proc. do 161,12 mld koron szwedzkich, natomiast tylko w zeszłym kwartale - o 3 proc. do 57,45 mld koron.
Na koniec sierpnia do koncernu należało 4 664 sklepy stacjonarne, o 192 mniej niż rok wcześniej. Przy czym te na Ukrainie i Białorusi były zamknięte przez cały zeszły kwartał, a te w Rosji - przez większość tego okresu.
Zysk operacyjny z trzech kwartałów zmniejszył się z 9 do 6,35 mld koron (bez kosztów zawieszenia działalności w Rosji wyniósłby 8,1 mld), a zysk netto - z 6,39 do 4,43 mld koron.
Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji H&M na szwedzkiej giełdzie zmalał o ponad 40 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: H&M przetestuje opłatę za zwrot zakupów internetowych