Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu. "Dobrze zarządzana firma skoncentrowana na kontroli kosztów"
Analitycy Haitong Bank utrzymali rekomendację "kupuj" dla Cyfrowego Polsatu, jednocześnie podnosząc cenę docelową akcji z 27,1 zł do 30 zł.

Podwyżka jest wynikiem podniesienia prognozy EBITDA na lata 2017/18/19 odpowiednio o 1/1/4 proc. oraz wzrostu wyceny mnożnikowej całej grupy porównawczej Cyfrowego Polsatu.
Od momentu osiągnięcia historycznego maksimum na poziomie 27,8 zł, akcje spółki spadły o ok. 11 proc. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz w Haitong Bank, było to przesadzoną reakcją rynku na obawy, że obowiązkowa opłata medialna może zbyt negatywnie przełożyć się na wyniki firmy, natomiast póki co prace nad ustawą w negatywnym kształcie dla całej branży płatnej telewizji zostały obecnie zawieszone, co wyraźnie zmniejsza to ryzyko.
Z drugiej strony analitycy Haitong Bank uważają, że rynek zignorował jak dotąd dobrą wiadomość o zdobyciu przez Cyfrowy Polsat wyłącznych praw do pokazywania Ligi Mistrzów UEFA/Ligi Europy w latach 2018-21, która znacznie wzmocni ofertę contentową Cyfrowego Polsatu na rynku i może zostać zmonetyzowana na wiele sposobów: jako czynniki do sprzedaży usług i wzrostu ARPU, zdobycia nowych klientów lub zatrzymania obecnych, a także jako przedmiot odsprzedaży dla innych dostawców płatnej telewizji.
W czasach kiedy dobrej jakości technologia i infrastruktura telekomunikacyjna stają się dobrem ogólnie powszechnym, prawdziwym czynnikiem, który wyróżnia operatora na rynku jest dobre i unikalne content video. Cyfrowy Polsat konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną w tym obszarze, co zdaniem Haitong Bank redukuje ryzyko biznesowe i tworzy atrakcyjne fundamenty dla długoterminowego rozwoju.
Dodatkowo Konrad Księżopolski uważa, że Cyfrowy Polsat jest dobrze zarządzaną firmą, skoncentrowaną na kontroli kosztów i generującą dużo gotówki (wolne przepływy pieniężne na lata 2017/18 szacowane na poziomie 14,4/15,1 proc.). To z kolei umożliwia delewarowanie i wypłatę dywidendy (stopa dywidendy w latach 2017/18 wyniesie odpowiednio 2 i 4 proc.). Spółka na lata 2017/18 jest również wyceniana przy niewysokich mnożnikach, które wynoszą odpowiednio 7,0- i 6,5-krotność EV/EBITDA.
Zdaniem Księżopolskiego, zdywersyfikowany model biznesowy Cyfrowego Polsatu, który koncentruje się na produkcji contentu i jego dystrybucji – w połączeniu z ok. 13,4 mln abonamentowych RGU (w tym 3,7 mln z płatnej telewizji) – daje firmie nie tylko kilka sposobów na spłacenie kosztów contentu UEFA, ale również szansę na dalsze kształtowanie i zmienianie rynku płatnej telewizji/telekomunikacji. Pierwszą naturalną "ofiarą" wydaje się NC+ z ok. 2,1 mln subskrybentów płatnej telewizji. Dwa lata temu platforma ta straciła prawa do pokazywania La Liga, a obecnie i do Ligi Mistrzów, co może potencjalnie zachęcić klientów do przejścia do Cyfrowego Polsatu albo w pakiecie SmartDom, albo w standardowej ofercie płatnej telewizji.
W pierwszym kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,39 mld zł przychodów ze sprzedaży i 271,4 mln zł zysku netto.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu. "Dobrze zarządzana firma skoncentrowana na kontroli kosztów"