IAA Polska apeluje: ostrożniej z „zielonymi etykietami”
Polski oddział Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA deklaruje poparcie dla bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących używania eko-symboli na opakowaniach i w reklamach. Takie zasady zamierza wprowadzić Komisja Europejska.
Komisja Europejska chce wprowadzić ścisłą kontrolę i wysokie standardy dotyczące stosowania etykiet takich jak „eko”, „zielony” i „naturalny” na produktach i w reklamach. Zgodnie z propozycjami Komisji określenia te powinny zostać zarezerwowane tylko dla produktów, które faktycznie spełniają wymogi zrównoważonego rozwoju, tj. zostały wyprodukowane lub przetworzone bez skutków ubocznych dla środowiska (np. pochodzą z upraw ekologicznych), a ich stosowanie przynosi konkretne i wymierne, pozytywne skutki dla środowiska
Ten projekt zdecydowanie popiera Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) w Polsce. - Rosnące zainteresowanie społeczeństwa eko-trendami i chęć funkcjonowania świadomych konsumentów w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju nie mogą być źródłem nadużyć ze strony producentów - podkreśla Piotr Łysak, prezes polskiego oddziału organizacji. Jego zdaniem eko-trendy i chęć podążania za nimi przyćmiły faktyczną wagę eko-poprawności, więc trzeba wprowadzić uczciwość w tym zakresie. - Gdy wszystkie produkty będą tylko pozornie „eko”, idea zrównoważonego rozwoju upadnie, a wraz z nią nadzieja na zdrowe, długie życie przyszłych pokoleń i równowagę biologiczną naszej planety - przestrzega Łysak.
Komisja Europejska w celu zmodyfikowania tych przepisów powołała specjalną komisję, której efekty pracy zostaną przedstawione 3 kwietnia. Sposoby wdrożenia tych zmian są dwa: dodanie poprawek do ustawy dotyczącej reklamy porównawczej i wprowadzającej w błąd oraz ustanowienie ogólnoeuropejskiego kodeksu regulującego używanie haseł odnoszących się do środowiska naturalnego.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: IAA Polska apeluje: ostrożniej z „zielonymi etykietami”