IAB Europe chce walczyć z dezinformacją w internecie
IAB Europe przedstawiła projekt Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczących Dezinformacji (fake news) Online. Dokument przygotowano we współpracy innymi organizacjami branży reklamy online i platform internetowych.

Kodeks opracowano w grupie roboczej powołanej przez Komisję Europejską w ramach prac Forum, które tworzą organizacje zainteresowane zwalczaniem dezinformacji. Po fazie konsultacji, finalna wersja dokumentu ma zostać zaprezentowana we wrześniu br.
- Członkowie IAB Europe zobowiązują się do dalszego inwestowania w narzędzia brand safety, które ograniczają lub eliminują niewłaściwe umieszczanie reklam, ponieważ takie działanie leży w najlepszym interesie zaangażowanych marek - komentuje prezes IAB Europe, Townsend Feehan.
Polski oddział IAB przygląda się pracom nad projektem, jak również we własnym zakresie pracuje nad zwalczaniem dezinformacji, m.in. w ramach warsztatów z Ministerstwem Cyfryzacji.
Tekst: Projekt Kodeksu Dobrych Praktyk
Dołącz do dyskusji: IAB Europe chce walczyć z dezinformacją w internecie