IKEA promuje się reportażem z udziałem swoich pracowników
IKEA rozpoczęła emisję reportażu zatytułowanego "Znaczy więcej", w którym jej pracownicy i pracowniczki „od kuchni” pokazują pracę w dużej firmie. Pozwalają w ten sposób poznać ludzi, zespoły i towarzyszącą ich pracy atmosferę oraz przekonać się, że praca w IKEA znaczy więcej.
Reportaż jest częścią projektu „IKEA. Akcja!”, realizowanego w firmie od roku, którego celem było wypracowanie oryginalnego sposobu na promowanie marki pracodawcy na rynku.
- „IKEA. Akcja! to projekt, który zaangażował wiele osób z naszej organizacji. W zależności od etapu projektu, brali oni udział między innymi w pracach koncepcyjnych czy spotkaniach grupy reżyserskiej. W trakcie trwania projektu zorganizowaliśmy także wewnętrzny konkurs dla pracowniczek i pracowników, który polegał na przygotowaniu krótkiego filmu o tym, co dla nich oznacza praca w IKEA. Produkcje wybrane przez komisję konkursową zostały poddane głosowaniu, w które włączyło się ponad 20 proc. wszystkich osób zatrudnionych w IKEA Retail. Był to pierwszy sukces naszego projektu. Liderki i liderzy rankingu głosowania publiczności wsparli nas też podczas wyboru bohaterek i bohaterów reportażu” – podkreśla Aleksandra Hajecka, liderka ds. pozyskiwania talentów i budowania marki pracodawcy w IKEA Retail w Polsce.
Ludzie i ich praca
Bohaterami filmu są Dominika, Tsezar, Bernadeta i Józef . Pokazują oni IKEA z własnej perspektywy – oczami pracowników. Opowiadają nie tylko o pracy, ale przede wszystkim o ludziach i ich niezwykłych historiach.
Dominika to kierowniczka Działu Przepływu Towarów w IKEA Lublin, która na co dzień w swojej pracy próbuje zmieniać wizerunek „logistyki tylko dla mężczyzn”. Tsezar z IKEA Wrocław, pracując w Dziale Odzyskiwania Towaru, wspiera firmę w osiąganiu lokalnych celów dot. cyrkularności. Bernadeta, sprzedawczyni w dziale, gdzie sprzedawane są stoły i krzesła, jest ambasadorką na rzecz działań Sustainability. Józef to starszy specjalista ds. obsługi posprzedażowej w warszawskiej Domolinii, tj. Centrum Wsparcia Klienta.
- Uzyskanie autentyczności i naturalności bohaterów to dla mnie jeden z najważniejszych aspektów tworzenia reportaży i dokumentów. Zawsze chcę ich jak najlepiej poznać oraz sprawić, aby czuli się w moim towarzystwie komfortowo. Mało mówię i dużo słucham. Staram się niczego nie sugerować i nadmiernie nie kreować. Podążam za to za ludźmi i historią. W trakcie pracy nad filmem jestem sobą i dzięki temu bohaterzy zaczynają czuć się swobodnie – mówi Szymon Wasylów, reżyser i scenarzysta filmu „Znaczy więcej”.
W reportażu zaprezentowano historie osób, które wyróżniają się m.in. swoim zaangażowaniem w pracę oraz postawą wobec koleżanek i kolegów z IKEA. Podczas warsztatów reżyserskich obecne były osoby zatrudnione w różnych miejscach IKEA Retail w Polsce i to one opowiadały o osobach, z którymi pracują i które w swojej codziennej pracy kierują się wartościami IKEA, inspirują i motywują pozostałą część zespołu. Na tej podstawie wybrano bohaterki i bohaterów filmu „Znaczy więcej”.
Nieprzypadkowy tytuł
Tytuł filmu bezpośrednio odnosi się do nazwy platformy komunikacyjnej „Praca w IKEA. Znaczy więcej”, która wystartowała w Polsce w kwietniu 2021 r. Jej celem jest budowanie marki pracodawcy poprzez podkreślanie, że każdy z pracowników i pracowniczek IKEA może mieć pozytywny wpływ na siebie i swoje otoczenie oraz że wspólnie rozwijają się każdego dnia. W związku z tym, w swoich działaniach employer brandingowych IKEA koncentruje się m.in. na pokazaniu autentycznej atmosfery pracy w firmie, oferowanych benefitów, warunków pracy, a także zachowań oraz postaw odzwierciedlających wartości IKEA w praktyce.
Film „Znaczy więcej” został po raz pierwszy zaprezentowany bohaterkom, bohaterom, ich bliskim i zaproszonym gościom 25 października 2022 r., podczas kinowej premiery, natomiast od 26 października br., jest dostępny on-line: na kanale YouTube marki, w employer brandingowych mediach społecznościowych, w krótszych formach, a także na stronie www.IKEA.pl/TwojaStronaPracy.
Premierze będzie towarzyszyć kampania na Instagramie oraz w serwisie YouTube.
Produkcją filmu „Znaczy więcej” zajmowało się REDfilmproduction, za działania w mediach społecznościowych i opiekę kreatywną odpowiada agencja LUCKYYOU, a opiekę merytoryczną zapewniali pracownicy i pracowniczki IKEA Retail w Polsce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: IKEA promuje się reportażem z udziałem swoich pracowników