SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata

W pierwszym kwartale 2025 roku sieć saloników prasowych Inmedio, należąca do holdingu handlowego Eurocash, przy minimalnym spadku przychodów ograniczyła stratę do 5 mln zł. Eurocash zamierza sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio.

Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail

Przychody Inmedio w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosły 184,53 mln zł, wobec 184,56 mln zł rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży towarów (czyli m.in. prasy, książek, napojów i przekąsek, wyrobów tytoniowych) zmalały rok do roku ze 174,57 do 172,41 mln zł, natomiast te ze sprzedaży usług (np. różnego rodzaju doładowań) poszły w górę z 9,99 do 12,13 mln zł.

Na koniec marca br. działało 393 saloników Inmedio. Kwartał wcześniej było ich 411, zaś na koniec 2023 roku – 432.

Inmedio ogranicza wydatki

Koszt sprzedanych towarów zwiększyły się r/r ze 147,15 do 148,14 mln zł, a koszty sprzedaży – z 34,35 do 35,79 mln zł. Spółce udało się natomiast mocno ograniczyć wydatki w obszarze ogólnego zarządu – z 11,52 do 5,45 mln.

Rentowność Inmedio pozostaje ujemna, ale znacząco się poprawiła: strata operacyjna zmalała z 8,49 do 4,93 mln zł, a strata netto – z 8,6 do 5,03 mln zł.

Na koniec marca br. aktywa Inmedio wynosiły 242,34 mln zł, wobec 277,81 mln zł na koniec 2024 roku. Wartość zapasów zmniejszyła się z 62,79 do 58,23 mln, a suma posiadanych środków pieniężnych – z 40,45 do 10,25 mln zł.

Natomiast suma zobowiązań firmy w ciągu kwartału poszła w górę ze 118,53 do 121,38 mln zł.

Inmedio na sprzedaż

W sprawozdaniu grupy Eurocash za 2024 roku podano, że zarząd firmy zdecydował się sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio.

– W związku z powyższym zaangażowano doradcę transakcyjnego w celu przygotowania i przeprowadzenia procesu aktywnego poszukiwania inwestora dla Inmedio, na rzecz którego Eurocash sprzeda swoje udziały w Inmedio, z zastrzeżeniem otrzymania od inwestora oferty, która będzie racjonalna w odniesieniu do wartości godziwej Inmedio. Proces aktywnego poszukiwania nabywcy jest w toku – opisano.

51 proc. udziałów Inmedio zostało przejęte przez Eurocash w połowie 2014 roku od HDS Polska, spółki należącej do grupy Lagardère Services. Równocześnie porozumiała się z nią co do rozwoju w modelu franczyzowym sklepów convenience pod marką 1minute.

W 2013 roku sieć Inmedio, licząca wówczas 410 saloników, wypracowała ponad 500 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl