Inmedio ze stratą w 2020 roku, otwiera nowe saloniki
Miniony rok spółka Inmedio, zarządzająca siecią salonów Inmedio i Inmedio Trendy, zakończyła na minusie. W planach na 2021 rok jest otwarcie 14 nowych sklepów i poszerzanie oferty produktowej w obecnie działających salonach prasowych.
W 2020 roku spółka Inmedio miała 466,24 mln zł przychodu netto (spadek o 11,15 proc. w porównaniu do 2019 roku). Odnotowała stratę na poziomie 18,25 mln zł (rok wcześniej miała 4,23 mln zł zysku), która ma zostać pokryta z kapitału zapasowego spółki.
Koszty działalności operacyjnej to 468,93 mln zł (spadek o 9,4 proc.). W 2020 roku spółka zatrudniała 85 pracowników (tyle samo, co rok wcześniej).
.jpg)
Powstaną nowe punkty
W planach na ten rok spółka zakładała otwarcie 14 nowych punktów (w czerwcu 2020 roku było ich 436, o 14 mniej niż pod koniec 2019 roku) oraz poszerzanie oferty produktowej w obecnych. Inmedio w dalszym ciągu skupia się na „tradycyjnym sektorze saloników prasowych”.
Czytaj też: Kolporter zwiększył udział w rynku dystrybucji prasy
Jak podkreślono w sprawozdaniu, „pomimo ograniczeń wynikających z pandemii Sars-Cov-2 sytuacja finansowa spółki jest stabilna. Całość inwestycji roku 2020 została sfinansowana z własnych środków”.
- Spółka nadal dywersyfikuje zarówno źródła swych dostaw (posiadając szeroki wachlarz dostawców) jak i źródła przy chodów operując sklepami w wielu lokalizacjach przy współpracy z kilkoma kluczowymi wynajmującymi w Polsce - podano w sprawozdaniu finansowym.
W wyniku przestojów jakie miały miejsce w 2020 oraz 2021 roku, a co za tym idzie spadkiem obrotów Inmedio prowadziło rozmowy z wynajmującymi mające na celu obniżenie opłat czynszowych za okresy przestojów.
51 proc. udziałów Inmedio należy do Eurocash SA, a 49 proc. - do grupy Lagardere Travel Retail sp. z o.o.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Inmedio ze stratą w 2020 roku, otwiera nowe saloniki