Instagram wprowadza reklamy na IGTV. Będzie wypłacał twórcom 55 procent przychodów
Instagram zapowiedział, że na prowadzonej przez siebie platformie wideo IGTV wprowadza format reklam, z których przychody będą czerpać twórcy materiałów. Zgodnie z planem autorzy otrzymają 55 proc. wpływów reklamowych, wśród pierwszych reklamodawców objętych systemem są Ikea, Puma i Sephora.
W połowie 2018 r. należący do Facebooka Instagram zapowiedział wprowadzenie do serwisu dłuższych form wideo, które mogą trwać do 10 minut, a w wypadku najbardziej popularnych twórców - nawet godzinę. Jednocześnie wystartowała wówczas mobilna aplikacja IGTV w treściami wideo, do której Instagram chce przyciągnąć odbiorców wiernych dotąd platformie YouTube.
Twórcy dostaną pieniądze
Teraz Facebook zapowiedział, że uruchamia na IGTV projekt wprowadzania reklam, dzięki czemu będzie z jednej strony monetyzował tę platformę, z drugiej zaś zachęcał twórców do tworzenia atrakcyjnych dla marek treści.
Instagram poinformował że zawarł umowy z kilkoma reklamodawcami przewidującymi ich promocję przy materiałach wideo na IGTV. Każdy z takich spotów nie będzie trwał dłużej niż 15 sekund. Wśród pierwszych partnerów Instagrama są Ikea, Puma i Sephora.
Czytaj także: Facebook i Instagram z mniejszą liczbą odsłon, TikTok już z 2 mln użytkowników (TOP10 serwisów społecznościowych w Polsce)
Zgodnie z zapowiedzią na początek nowa współpraca reklamowa obejmie ponad 200 twórców wideo obecnych na IGTV. Każdy z tych autorów będzie otrzymywał 55 proc. wpływów reklamowych Instagrama pochodzących ze wspomnianych kontraktów reklamowych.
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Instagram wprowadza reklamy na IGTV. Będzie wypłacał twórcom 55 procent przychodów