Połowa Polaków w czasie pandemii koronawirusa pracuje bez zmian. 8 proc. straciło już pracę
Co drugi polski pracownik (51 proc.) w czasie epidemii koronawirusa w naszym kraju deklaruje, że chodzi do pracy jak zwykle i swoje obowiązki wykonuje w tym samym miejscu, w którym pracuje na co dzień - wynika z badania GfK. 8 proc. respondentów jest już bez pracy.
Praca zdalna w okresie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 nie jest powszechnym zjawiskiem. Jak pokazują badania GfK, jedynie 17 proc. Polaków wskazało, że w ich przypadku pandemia spowodowała konieczność pracy z domu.
Polacy tracą prace w wyniku epidemii COVID-19
8 proc. respondentów w związku z pandemią straciło do tej pory pracę, ponieważ ich pracodawca zawiesił działalność. 2 proc., które aktualnie nie pracują, bo musieli zawiesić swoją działalność gospodarczą oraz 2 proc. nie pracujących, bo wykonywali pracę będąc zatrudnionymi na umowy cywilnoprawne.
5 proc. ankietowanych GfK jest na przymusowych urlopach wypoczynkowych. 4 proc. jest na zasiłku opiekuńczym na czas opieki nad dzieckiem, a 3 proc. na urlopie bezpłatnym.

W czasie epidemii dbamy o higienę i bezpieczeństwo.
W obecnym kryzysie znacznie bardziej dbamy o higienę i bezpieczeństwo. Aż 85 proc. respondentów deklaruje, iż częściej niż zwykle myje ręce. 80 proc. badanych unika kontaktu z innymi ludźmi, 67 proc. nie wychodzi z domu.
Skupisk ludzi i zakupów w supermarketach i dyskontach unikało dotychczas 47 proc. respondentów. Jedna trzecia ankietowanych dostrzega profilaktyczne funkcje diety – 33 proc. z nich deklaruje, iż wzmacnia odporność za pomocą produktów witaminowych, suplementów, a 30 proc., iż spożywa więcej czosnku, cebuli, imbiru i innych naturalnych produktów walczących z wirusami i bakteriami. Tylko 5 proc. respondentów deklaruje, iż wychodząc z domu zakłada maseczkę.

- W przypadku badań postaw mających wpływ na naszą ogólną – mam na myśli ogół społeczeństwa – kondycję zdrowotną, chyba najistotniejsze spostrzeżenia dotyczą nie tyle osób, które wdrożyły jakąś indywidualną strategię ochrony siebie i współobywateli, a raczej poziom odsetków osób, które ich nie stosują. Czas pokaże czy te niewątpliwie niskie wskazania w odniesieniu do niektórych postaw okażą się wystarczające i spowodują spadek zachorowań w oczekiwanym przez nas wszystkich czasie - komentuje Dominika Grusznic-Drobińska, team manager w GfK.
Dwie trzecie firm planuje zwolnienia w najbliższym kwartale, wg 9 proc. koronawirus mocno uderzy w branżę marketingową
Przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług, w tym usług i produktów bankowych.
Pierwszą falę badania zrealizowano w dniach 20-23 marca metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=500 osób. Struktura respondentów została dobrana i zrealizowana z zachowaniem rozkładu parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej. Cechy kontrolowane w badaniu: wykształcenie, płeć x wiek, wykształcenie, województwo, klasa wielkości miejscowości.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków w czasie pandemii koronawirusa pracuje bez zmian. 8 proc. straciło już pracę
Zielona wyspa ;)