Kamil Glik w kampanii społecznej przeciw hejtowi na Ślązaków
Jastrzębska Spółka Węglowa przy wsparciu Fundacji JSW zainicjowała kampanię społeczną „Nie oczerniaj górnika!”, która ma za zadanie przeciwdziałanie dyskryminacji pracowników sektora górniczego i mieszkańców Śląska w czasie pandemii koronawirusa. Ambasadorem akcji został piłkarz Kamil Glik.
Głównym zadaniem akcji jest zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników.
– Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację. Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach. Negatywne emocje znalazły ujście głównie w internecie, gdzie użytkownicy, zwabieni swoją anonimowością, szkalują górników, ich bliskich oraz mieszkańców całego regionu. Niestety, hejt wyszedł poza internet, a przypadki dyskryminacji i agresji zagościły na ulicach polskich miast – wyjaśnia w komunikacie Jastrzębska Spółka Węglowa.

fot. jsw.pl
Znani Ślązacy w kampanii "Nie oczerniaj górnika"
Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, filmu, telewizji i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym, w tym m.in. Justyna Święty – Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, aktorka Sonia Bohosiewicz, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i Łowcy.B, trio muzyczne Frele, Piotr Kupicha z zespołu Feel oraz reprezentant Polski w piłce nożnej. Ambasadorem akcji jest rodowity jastrzębianin, piłkarz i reprezentant Polski Kamil Glik. Wszystkie osoby biorą udział w akcji pro bono.
W ramach akcji stworzono kampanię outdoorową. Kamil Glik pojawił się na billboardach miejskich obok hasła „Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika” – początkowo w Jastrzębiu Zdroju oraz sąsiednich gminach. Kampania obejmuje także media społecznościowe.

fot. jsw.pl
Każdy może zaangażować się w akcję - publikując post z bannerem akcji lub zmieniając swoje zdjęcie profilowe - pojawi się na nim wtedy belka z napisem „Nie oczerniaj górnika”.
– Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – mówi Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
Za koncept i obsługę kampanii #NieOczerniajGórnika odpowiada agencja reklamowa ArtGroup. Na potrzeby kampanii stworzyła stronę www.nieoczerniaj.pl, na której można dowiedzieć się więcej o inicjatywie. Ponadto umieszczone na stronie narzędzie pozwoliło użytkownikom wygenerować post w ich facebookowym profilu oraz wyrażające poparcia zdjęcie profilowe.
Kampania reklamowa objęła media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram) oraz outdoor.
Planowaniem i zakupem mediów zajęła się również ArtGroup.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Kamil Glik w kampanii społecznej przeciw hejtowi na Ślązaków