Oto najlepiej oceniane kampanie i agencje na świecie. Jest nowa edycja WARC Creative 100
Kampania Orange “Women's Football”, Publicis Consell Paris jako agencja, Rethink Toronto jako agencja niezależna, Ogilvy jako sieć reklamowa, WPP jako holding reklamowy, Apple jako marka, Anheuser - Busch InBev jako marketer i USA jako kraj - znalazły się na szczycie zestawienia WARC Cerative 100. To ranking najlepiej ocenionych kampanii, agencji, marek i firm na świecie. W czołówce najbardziej kreatywnych agencji znalazła się McCann Poland.

WARC Creative 100 to niezależny globalny ranking najczęściej nagradzanych kampanii i firm pod względem kreatywności. Gromadzi on wyniki najważniejszych globalnych i regionalnych nagród kreatywnych 2024 roku, monitorowanych w konsultacji z Radą Doradczą Rankingów WARC i na podstawie corocznego globalnego badania panelowego.
– WARC Creative 100 to coroczne światowe tabele rankingowe najbardziej kreatywnych kampanii i firm. Są globalnym punktem odniesienia dla branży, nad którym można się zastanowić, i okazją do zainspirowania się najlepszymi z najlepszych wyprodukowanych prac, tym, kto przewodzi branży, i tym, jak kreatywność jest motorem różnicowania i zmian - mówi Anna Hamill, starsza redaktorka WARC Creative.
Najbardziej kreatywną kampanią 2024 roku okazała się kampania „WoMen’s Football” przygotowana przez agencję Marcel Paris dla francuskiej międzynarodowej firmy telekomunikacyjnej Orange. Wykorzystano w niej efekty wideo w innowacyjny i uderzający sposób, aby pokazać, że piłka nożna kobiet jest równie ekscytująca jak piłka nożna mężczyzn.
Na drugim miejscu znalazł się film „ Coors Lights Out ” autorstwa Rethink Toronto dla marki piwa Coors Light, w którym występuje gwiazda baseballu Shohei Ohtani, która złamała znak stadionu podczas gry, gdy wyświetlano reklamę marki.
Podium zamyka film „ Michael CeraVe ” autorstwa Ogilvy New York dla marki kosmetyków do pielęgnacji skóry CeraVe, który opracował kampanię opartą na humorze przed Super Bowl LVIII, zdobywając dziewięć miliardów wyświetleń przed faktyczną emisją meczu.
Najbardziej kreatywną agencją reklamową została agencja Publicis Conseil (Paryż), przed Le Pub (Mediolan) i VML New York. W TOP 10 najbardziej nagradzanych agencji znalazła się polska agencja McCann Poland - na pozycji 8.
Tytuł najbardziej kreatywnej niezależnej agencji reklamowej trafił do Rethink (Toronto).

Liderem kreatywności wśród sieci reklamowych jest Ogilvy. Tuż za nią uplasowały się VML i Serviceplan.

WPP z kolei utrzymało swoją pozycję na szczycie rankingu spółek holdingowych trzeci rok z rzędu. Drugą pozycję w tym zestawieniu zajmuje Omnicom Group, a trzecią - Interpublic Group.

Marką numer 1 pod względem kreatywności jest Apple, która stopniowo wspinała się w rankingach w ciągu ostatnich kilku lat, awansując z 18. miejsca w 2022 r. Kampanie Apple z całego świata były prezentowane na wielu najważniejszych galach wręczenia nagród. Dwie z jej kampanii, „ Fuzzy Feelings ” i „ Shot on iPhone – Little Garlic ” znajdują się w pierwszej setce. Drugie miejsce należy do Heinekena (awans z piątego), a trzecia lokata przypadła marce Heinz.

Reklamodawcą nr 1 pod względem kreatywności okazał się koncern Anheuser-Busch InBev, który jest na szczycie kreatywności czwarty rok z rzędu. Drugie miejsce utrzymuje trzeci rok z rzędu koncern Unilever. Podium zamyka Kraft Heinz Company.

Krajem najczęściej nagradzanym za kreatywność są USA - pozycję tę utrzymują od 2006 r. (kiedy ranking Creative 100 nosił nazwę Gunn Report). 30 ze 100 najlepszych kampanii pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, podczas gdy w zeszłym roku było ich 21. Wielka Brytania wraca na drugie miejsce, a Francja zajmuje trzecie.

W tegorocznej edycji WARC Creative 100 w dominowały trzy tematy. Po pierwsze wykorzystanie sportu do nawiązywania kontaktów - spośród dziesięciu najlepszych kampanii, pięć koncentrowało się na sporcie. Po drugie rozwiązywanie problemów związanych z integracją - wykorzystanie emocjonalnych historii i proaktywne rozwiązywanie problemów przez marki. Po trzecie siła społeczności online - spotkania z ludźmi w ich własnych przestrzeniach internetowych z wezwaniami do działania, wskazują na siłę konkretnych społeczności dla marek.
Dołącz do dyskusji: Oto najlepiej oceniane kampanie i agencje na świecie. Jest nowa edycja WARC Creative 100